Kandidaat: CLIENT SERVICE - COMMUNICATIONS DIRECTOR

  • Vrouw
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Media
  • Management
  • (Kandidaat ID: 27706)

Bereisbare regio: Noord Holland.
Op korte termijn beschikbaar op fulltime basis, bij voorkeur 32-36 uur.

Gewenste positie: een management positie op het gebied van strategisch accountmanagement:

  • Opdrachtgevers strategisch adviseren over communicatie (marcom, media, content)
  • Leidinggeven, managen, coachen en inspireren teams, zowel hiërarchisch als functioneel (account, media, redactie, projectmanagement), werken in teamverband, mensen in hun kracht zetten, samen met het team doelstellingen realiseren
  • Visie/grote lijnen ontwikkelen, dit vertalen naar tactische richtlijnen, communicatie/mediaplannen, toepassen van technologie/AR
  • Het onderhandelen met leveranciers/exploitanten over contracten, contracten opstellen

Persoon/eigenschappen: peoples manager, staat voor haar team; communicatief, open, verantwoordelijk; klantgericht; teamplayer, strategisch, gedreven, ambitieus; resultaatgericht; oog voor de factor mens; inspirator; slagvaardig; ondernemend; proactief; gestructureerd; accuraat.

Ervaring: >15 jaar als o.a. Client Content Director, Account Director en Communicatie Adviseur bij contentmarketing bureau, een marketingbureau, mediabureau en aan klantzijde:

  • Commercieel eindverantwoordelijk voor huidige business en mede-ontwikkeling new business
  • Verantwoordelijk voor langdurige, renderende en effectieve relatie met opdrachtgevers en aanspreekpunt voor strategische account
  • Verantwoordelijk voor de crossmediale contentmarketing en (digital) mediastrategie, mediaplanning, budget- en campagnemanagement en strategische doorvertaling naar middelen en activiteiten
  • Begeleiden team bij het ontwikkelen van creatieve content op basis van marketingdoelstelling en concept
  • Coaching en begeleiding van medewerkers en werving & selectie van nieuwe medewerkers
  • Verhogen efficiency en effectiviteit (LEAN) van klantteam

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, branches o.a.: zakelijke dienstverlening; FMCG; Retail; Beauty&Health; Transport&Leisure.

Gewenst bureau/brand: een organisatie waar vanuit een combinatie van IQ en EQ wordt gewerkt en waar de klant centraal wordt gezet. Cultuur: transparant en authentieke werkomgeving.

Opleidingen en cursussen: Communicatiestrateeg (wo level, BNP niveau 5); Communicatieadviseur in de digitale toekomst; Masterclass Digitale Marketing en Communicatie; Marketing Communicatie B; Media Planning – SRM Amsterdam.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis: MS Office (Word, Excel, PowerPoint), Keynote.

Salarisindicatie: € 5.000,-/6.000,- bruto per maand afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.