Kandidaat: PR & CONTENT MARKETING PROFESSIONAL

  • Vrouw, 29 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Social & Digital & Advertising
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 27426)

Bereisbare regio: Randstad.
In overleg op korte termijn beschikbaar.
Beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband.

Gewenste positie: Een functie als PR & Content Marketing Professional met een focus op content en taal:

  • PR & Content strategie
  • Managen van campagnes
  • Klantcontact / relatiebeheer
  • Kwaliteiten breed in kunnen zetten
  • Mogelijkheid tot groei
  • Een verantwoordelijke rol waarbij innovatie en ontwikkeling hoog in het vaandel staan
  • Pre: arbeidsmarktcommunicatie, extra ontwikkelingsmogelijkheden (cursussen etc)

Persoon/eigenschappen: communicatief; vastberaden; autonoom; sociaal; veeleisend maar meegaand; besluitvaardig; accuraat en stressbestendig.

Ervaring: 1 jaar als PR & Accountmanager in Digital PR en advertising (in London) 

  • Ontwikkelen en onderhouden (of) doorontwikkelen van PR, content en social media-strategieën
  • Klant adviseren en overtuigen, pitchen
  • Klantbeheer, eerste aanspreekpunt in dagelijkse communicatie
  • Analyseren van data & resultaten ten behoeve van conversie-verbetering
  • Social listening/sentiment analyses
  • Meedenken met de interne organisatie m.b.t. efficiency en propositie/strategie
  • Inhoudelijk en procesmatig verantwoordelijk voor de levering van workshops en meetings
  • Maken van raamwerken voor projecten
  • Beheren van budget en scope/SOW
  • Vertalen briefing van de klant naar duidelijke deliverables
  • Inhoudelijk sparringpartner voor klanten.

2 jaar als Head of Content (print, AV, social, digital & events) voor een internationaal mediaplatform

  • Aansturen en coachen junior team en stagiaires
  • Optimalisatie bestaande processen
  • Ontwikkelen brand manual, tone of voice & content strategie plus het overzien van de uitvoering hiervan
  • Beheren klantafspraken
  • Klantrelatiebeheer
  • Creatie & management van content calendar
  • Aansturen freelancers (wereldwijd)
  • Inhoudelijk betrokken in uitvoering van alle geschreven content in zowel Nederlands als Engels
  • Inhoudelijk eindverantwoordelijk voor print, AV, digital, social en events
  • Aansturen en/of uitvoeren eindredactie
  • Management van 83 premium accounts op jaarbasis
  • Concept development voor integrated marketing campaigns
  • Interne communicatie & PR
  • Productieleider tijdens editorial producties (shoots, AV, campagnes voor print en/of digital)
  • Samen met het salesteam het beheer en onderhoud van strategische merk partnerschappen
  • Verantwoordelijk voor opzet en beheer van projectplanningen, draaiboeken en budgetten
  • Analyseren lopende projecten en vroegtijdig anticiperen op risico’s
  • New business presentaties en pitches, netwerken

8 jaar ervaring als copywriter & (traditional) PR professional, voornamelijk voor luxury goods merken

Accounts: fashion; lifestyle; luxury goods; automotive; travel; global

Gewenst bureau: bij voorkeur internationaal; reclamebureau; mediabureau; communicatiebureau.

Opleidingen: hbo Engels.

Cursussen: Entrepreneurship in marketing en communicatie (postgraduate).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en schrift. Duits basis (lerend).

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint
  • Wordpress, Asana, Trello, MozPro, BuzzStream; BuzzSumo; Jira Atlassian; Pulsar; Everhour.

Salarisindicatie: € 4.000,- o.b.v 40 uur, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.