Kandidaat: CONTENT DIRECTOR - SENIOR (CONTENT) STRATEEG

  • Man, 28 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Advertising & Media & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 27410)

Bereisbare regio: Noord Holland
Opzegtermijn: 1 maand
Beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband

Gewenste positie: een senior/management content positie op het snijvlak van social media, digital, data en influencer marketing, aan bureauzijde of klantzijde:

  • Ontwikkelen en onderhouden (of) doorontwikkelen van (content)strategieën
  • Klant adviseren en overtuigen, pitchen
  • Managen, coachen en inspireren van het content/social team
  • Contentontwikkeling op een hoger level brengen en bewaken van executie
  • Betrokken bij mediastrategie en data-analyse
  • Ontwikkelen van insights o.b.v. data
  • Meedenken met de interne organisatie m.b.t. efficiency en propositie/strategie

Persoon/eigenschappen: ruime expertise m.b.t. strategie, content, social media en liefde voor data, storytelling en media; analytisch en strategisch; uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden; professioneel; kwaliteitsgericht; gunfactor; passie voor het vak; intrinsiek gemotiveerd

Ervaring: 5,5 jaar als Strateeg, Creative, Social Media Manager en Online Media Specialist bij een contentmarketingbureau, social/content en mediabureau en een start-up:

  • Ontwikkelen van content, social media en influencer strategieën
  • Uitvoeren van research en analyses, opzetten van frameworks
  • Ontwikkelen en geven van workshops
  • Ontwikkelen van brand en visual identities
  • Marketing en communicatie, ontwikkelen tone of voice
  • Verantwoordelijk voor creatieve en strategische ontwikkeling van social/online kanalen en campagnes, cross mediale campagnes
  • Creatie en executie van social en influencer campagnes (art & copy)
  • Managen en adviseren van klanten
  • Social listening en sentiment analyses
  • Het inhoudelijk en procesmatig leiden van meetings en workshops
  • Het aansturen en coachen van account-/projectmanagers, creatieve teams, social media managers en schakelen met data en media managers

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, Branches o.a. automotive, entertainment, premium/luxury, global

Gewenst bureau/brand: middelenvrij of content, social media of digital bureau of aan klantzijde

Awards/nominaties: Best of Content Marketing, Best of Social Media, Cannes (shortlist), ADCN

Opleidingen: hbo Media, Information & Communication, Minor Brand Management

Talenkennis: spreekt en schrijft Nederlands, Duits en Engels op excellent niveau

ICT kennis/ervaring:

  • Microsoft Office, Google docs, Apple’s Pages/Keynote/Numbers
  • Crimson Hexagon, Sprinklr, Spredfast, Radarly/Linkfluence, SocialBakers etc.
  • Adobe Photoshop, Lightroom
  • Final Cut Pro
  • Asana, Slack etc.

Salarisindicatie: € 5.000/5.500,- o.b.v 40 uur, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden