Kandidaat: ACCOUNTMANAGER

  • Onbekend, 33 jaar
  • Vast
  • UTRECHT
  • Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 27369)

Bereisbare regio: Utrecht, Amersfoort, Den Bosch, Nijmegen/Arnhem.
Opzegtermijn: 1 maand, beschikbaar op fulltime basis.

Gewenste positie: een afwisselende positie als inhoudelijke Account Manager:

  • Contactpersoon/aanspreekpunt eigen klantenpakket
  • Adviserende positie door te fungeren als verlengstuk v/d marketingafdeling van klant
  • Coördinatie allerhande communicatietrajecten (off- en online)
  • Inhoudelijke betrokkenheid/bijdrage aan projecten (concept, strategie, copy)
  • Werken op projecten en accounts met een verhaal, zwaardere klussen, afgewisseld met 'leuke' tussendoortjes
  • Betrokken van A-Z met eindverantwoordelijkheid op project
  • Tekstredactie, copywriting, redactievoering (magazines, video)
  • Organiseren events (als onderdeel van totale communicatiestrategie)
  • Motiveren van team, begeleiden meer junior collega’s; hen laten groeien in werk en ontwikkeling.

Persoon/eigenschappen: analytisch, communicatief, energiek, logisch denker, hands-on, oplossingsgericht, aanpakker, taalpurist.

5 jaar ervaring als Account Manager en 2 jaar als Account Executive bij een communicatiebureau:

  • Beheer eigen klantenpakket
  • Budget- en planningverantwoordelijk voor projecten
  • Inhoudelijk gesprekspartner voor klant, adviserende rol
  • Aanscherpen briefing, optuigen project tot totale coördinatie campagnes en projecten
  • Concept, strategie, copy waar nodig
  • Organisatie events, met als doel het verhaal van een merk/bedrijf ook live goed naar voren te brengen
  • Aansturen Art, studio, tot aan opleveren voor productie
  • Begeleiden en coachen junior collega’s
  • Extra business halen uit bestaande accounts, of binnen bestaand netwerk, klein gedeelte koude acquisitie
  • Sparren met directie, procesoptimalisaties, betrokken bij werving collega’s.

Opdrachtgevers: zorg, corporate, B2B

Gewenst bureau/branche: Een middelgroot bureau met een stevige inhoudelijke component, met korte lijntjes en een open cultuur, waar men het aandurft om o.b.v. kwaliteiten te kijken naar welke (diverse) taken en verantwoordelijkheden bij medewerkers ondergebracht kunnen worden (niet te afgebakend).

Opleidingen/ Cursussen: Bachelor in Communications (hbo), Communicatie- en Informatiewetenschappen (wo pre-master en master) en cursus conceptontwikkeling (SRM)

Talenkennis: Nederlands, Engels

Salarisindicatie: € 3.800,- 4.200,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.