Kandidaat: UX DESIGNER - CREATIVE STRATEGIST

  • Man, 32 jaar
  • Vast
  • ROTTERDAM
  • Digital
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 26912)

Bereisbare regio: Rotterdam e.o.
In overleg op korte termijn beschikbaar.
Beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband.

Gewenste positie: een positie op het snijvlak van UX en strategie:

  • Vertalen van de visie naar een sprankelend concept en dit omzetten in user journeys, flows, schetsen en prototypes
  • Aanspreekpunt voor klant en klant actief betrekken bij het proces/co-creatie
  • Betrokken bij strategisch aspect, uitvoeren van hands-on research en workshops
  • Ontwerpprocessen stroomlijnen
  • Samen met klant kijken naar markt, gebruiker en business en met een gedegen roadmap en heldere KPI’s waarde toevoegen voor gebruiker en klant
  • Usability testing
  • Organiseren van design sprints en workshops
  • Nauw samenwerken met en aansturen van (junior) designers en programmeurs
  • Delen van kennis door het schrijven van artikelen en/of spreken op events/conferenties.

Persoon/eigenschappen: communicatief; kan goed presteren onder druk; creatief; ondernemend; houdt van aanpakken; klantgericht; ambitieus.

Ervaring: 4,5 jaar als UX Designer / Strategist bij een AR bureau:

  • Het dirigeren van het creatieve proces voor apps, platforms en campagnes
  • Het creëren van strategie, user experience, user testing, prototyping en het leiden van innovatieprojecten middels scrum
  • Business development en business strategy voor zowel interne- als klantenprojecten
  • Het runnen van cocreatieworkshops waarin design thinking toegepast wordt om klanten te begeleiden bij innovatietrajecten
  • Strategie maken en implementeren voor het professionaliseren van het ontwerpproces en business development proces
  • Als keynotespreker op events klanten, vakgenoten en studenten inspireren en artikelen schrijven om vakkennis te delen.

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, Branches varieren van gemeenten tot museum en van groot consumentenmerk tot industrieel conglomeraat.

Gewenst bureau/brand: bureaus of inhouse functies met een gedegen designteam met meerdere ontwerpers.

Awards/nominaties: Harvard Business Review als leidende AR innovatie; Dutch Interactive Award.

Opleidingen: Master Strategic Product Design, Bachelor Industrieel Ontwerpen.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en schrift. Duits in woord.

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator)
  • Prototyping tools: Axure, InVision, Sketch
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint

Salarisindicatie: € 3.800/4.000,- o.b.v 40 uur, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.