Kandidaat: DIGITAL MARCOM DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Tech & Klantzijde/brands & Digital & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 26810)

Gewenste positie: een rol als Digital Marketing Director, Strategy Director, Digital Lead of Account Strateeg:

  • Leiding geven aan een team specialisten;
  • Strategie-ontwikkeling;
  • Team-ontwikkeling;
  • Klantcontact;
  • Eindverantwoording nemen op complexe projecten;
  • Digitale transformaties begeleiden;
  • Analyses maken;
  • Business development.

Soort projecten: optimaliseren performance, digitale transformatie, herpositionering, productlancering, business development.

Kers op de taart: blijdschap bezorgen, gaat graag commerciële en persoonlijke uitdagingen samen aan.

Gewenst bureau/brand: bureau waar nog genoeg uitdagingen liggen en waar gebouwd moet worden. Bijvoorbeeld bureaus die middenin een transformatie zitten, maar wel een visie hebben waarheen ze willen gaan. Ondernemerschap, pragmatisme en een gezonde dosis humor. Staat ook open voor klantzijde.

Persoon/eigenschappen: ambitieus, leergierig, autodidatisch, energiek, creatief, pragmatisch en met een coachende leiderschapsstijl. Daarnaast heb ik veel gevoel voor humor en ben ik organisatiesensitief.

Ervaring: 15 jaar online, digitale media, datamanagement en branding ervaring, o.a. als Marketing Director, Digitaal Strateeg en Account Director bij mediabureaus en aan klantzijde:

  • Strategisch eindverantwoordelijk;
  • Lid van het managementteam;
  • Verantwoordelijk voor teams ter grootte van >20 fte, met meerdere direct reports;
  • Verantwoordelijk geweest voor jaarplannen;
  • Budgetverantwoordelijk voor budgetten tot 5 miljoen;
  • Verantwoordelijk voor (internationaal) stakeholdermanagement;
  • Verantwoordelijk voor het aangaan en onderhouden van partnerships met agencies;
  • Verantwoordelijk voor business development;
  • Content- en sociale mediastrategieën ontwikkeld en geïmplementeerd.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. Finance, Telco, Automotive en FMCG

Opleidingen: Master Bedrijfskunde, Master Communicatie- en Informatiewetenschap, Commerciële Economie (hbo).

Cursussen: Leiderschapsprogramma,Cyberbeveiliging, AdWords Fundamentals & Search Advertising Certificaten, Agile/Scrum certificaat, Lean Competency LCS Level 1a, Clang email marketing, Project management, Online marketingcommunicatie B, SRM.

Talenkennis: Nederlands, Engels (vloeiend) en Duits (goed) in woord en geschrift.

Online kennis en vaardigheden: Marketing & Service Cloud (Salesforce), Radian6, Buzzcapture, Coosto, Lithium Social Web, Google & Adobe Analytics, Stakeholderwatch, SAP, Flash, Actionscript, HTML, Excel, Word, Powerpoint, Keynote, Entourage, Outlook, Axapta, Adcosts, Traffic 4U, SymSys, Typo 3, CSS, Sharepoint, Wordpress, AdWords, Kenshoo, DoubleClick, SEO, SEA, Affiliate marketing, Webmaster tools, Sizmek, Google 360, Google Tag Manager, Relay42, Datorama, Facebook Business Manager, Twitter Analytics en Advertising, LinkedIn Analytics en Advertising & YouTube Analytics en Advertising.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 110K op jaarbasis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 100,- per uur (excl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.