Kandidaat: UX LEAD

  • Man, 33 jaar
  • Vast
  • ROTTERDAM
  • Branding/design & Digital
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 26720)

Bereisbare regio: Randstad.
Op korte termijn beschikbaar, bij voorkeur 32 uur p/week.

Gewenste positie: een UX lead rol A-Z betrokken is; van (UX) strategie/visie, adviseren van opdrachtgevers, aansturen UX team, monitoren kpi’s en bijsturen waar nodig:

  • High-level benadering van UX om producten, services en de communicatie daaromheen goed aan te laten sluiten bij de gebruikers
  • Pitchen van nieuwe ideeën
  • Opdrachtgevers adviseren, meenemen en overtuigen
  • Starten op strategisch product/service/board niveau en langzaamaan afdalen en met team steeds concreter onderzoeken, ontwerpen, valideren en itereren
  • Samenwerken en sturing geven aan UX researchers en ontwerpers

Persoon/eigenschappen: visie: UX als belangrijkste onderscheidend vermogen t.o.v. concurrent; communicatief- en sociaal vaardig; affiniteit met cultuur; creatief; leergierig; inspirator/motivator; open en direct; zorgzaam en doordacht; werkt efficiënt; ondernemer.

Ervaring: 10+ jaar als (lead) UX/Visual Designer, o.a. bij digital ontwerpbureau:

  • Ontwikkeling van concepten en value propositions
  • Geven van presentaties en pitches
  • Brede UX tools/methoden stack voor allerlei soorten (digitale) uitdagingen
  • UX project- en continue workflows opzetten
  • Samenwerken en sturing geven aan UX researchers en ontwerpers
  • User experience design, visual design
  • Design management
  • Agile / scrum (ook waterval in verleden)
  • Research methodieken toepassen
  • Het geven van workshops
  • Ondernemers helpen met product (ux) klaarmaken voor exit-strategie (3 uit 3 x succesvol: 40+ miljoen euro totaal)

Accounts: A-Merken; branches FMCG, educatieve en culturele sector, consumer electronics, financiële- en zakelijke dienstverlening, online media en tech start-ups.

Gewenst bureau/brand: aan klant- of bureauzijde; werken voor één of meerdere merken.

Opleidingen: Willem de Kooning, Communication & Multimedia Design, Interaction & Visual Interface Design (cum laude).
Cursussen: Marketingcommunication A, SRM.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Mac / Windows
  • UX tools: Sketch, InVision, Framer, Axure RP
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator, After Effects, Elements, Premiere Pro, Marketing Cloud, Digital Publishing Suite)
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint
  • Kennis van talen / platforms: HTML, Javascript, CSS, php, Git, Python, React (Native), e.a.

Salarisindicatie: € 6.250,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.