Kandidaat: LEAD CREATIVE - SENIOR ART DIRECTOR - CREATIVE DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Communicatie & Purpose Driven & Branding/design & Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 26648)

Conceptuele vertaler van strategie naar creatie. Komt het bed uit voor een concept sessie voor die nieuwe campagne of om een idee uit te schetsen voor een visuele identiteit. Kan teams aansturen maar kan zelf ook hands-on een heel eind komen. Denkt middelen vrij en heeft misschien juist daardoor zeer brede kennis opgedaan met heel scala aan media van VR tot print en alles daartussenin. Uitgebreide ervaring ook met zowel B2B en B2C, below en above the line, streetwear, retail, automotive, pharma, fast movers en overheid en NGO’s. Kan werken met bijna elk denkbaar account en weet de klant altijd weer te raken door kennis en kunde. Daarbij co-creatie facilitator en brainstorm sessie begeleider en gepassioneerd spreker op internationale congressen. Inspiratiebron en sparringpartner voor klanten en collega’s door te laten zien dat creatie echt het verschil kan maken.

  • Middelen vrij denken, pure, creative en unieke concepten ontwikkelen, streven naar esthetische eenvoud en daardoor effectief werk creëren;
  • Ontwikkelen van corporate identity / branding toolkits en van daaruit merkcampagnes, social content, digital en activatie;
  • Combinatie van conceptontwikkeling en design;
  • Interactive campagnes en activaties, platforms, merkidentiteiten / branding;
  • Betrokken bij executie/aansturen designers;
  • Presenteren, klantcontact;
  • Samenwerken met andere creatieven, strategen en developers/externe partijen. 

Gewenst bureau: Ambitieus bureau met een informeel en open cultuur dat graag op vernieuwende wijze uitblinkt. Werken met nationale en internationale klanten. Waar ontwikkeling en werken werken met nieuwe media wordt omarmd en waar talent genoeg kansen krijgt en waar anders denkende mensen gerespecteerd worden.

Eigenschappen: Gedreven multidisciplinaire out-of-the-box denker, maar ook hands-on designer, communicatief en sociaal, kwaliteitsgericht, informeel, humoristisch maar altijd professioneel.

Ervaring: > 15 jaar als Art Director, Sr. Creative, Creative director bij top level agencies en in-house voor internationale accounts.

  • Strategisch en conceptueel;
  • On-set regie, styling en art direction;
  • Pitchen en presenteren aan klanten;
  • Bewaken en begeleiden van de executie;
  • Aansturen, inspireren en kennis overbrengen aan creatieve teams, producenten en externe design teams.

Soort projecten: o.a. Conceptontwikkeling merkcampagnes, branding, design, brand proposition, innovatieve technologie, goede doelen, maatschappelijke projecten, product introducties, film shoots begeleiden.

Accounts: B2C A-merken, B2B, below en above the line, streetwear, retail, automotive, pharma, fast movers en overheid en NGO’s.

Opleidingen: Hbo The Design Academy Eindhoven.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband. Beschikbaar vanaf januari 2023.
Bereisbare regio: Amsterdam, Utrecht, Gooi.
Salarisindicatie: € 6.000 o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.