Kandidaat: CONTENT CREATIVE - ACCOUNT

  • Man, 35 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Video & Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 26519)

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Op korte termijn beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Gewenste positie: een ondernemende functie op het snijvlak van Concept Development en Account, eventueel (Operations/Bureau) Management:

  • Inhoudelijke/strategisch meedenken met en adviseren van opdrachtgevers
  • Vanuit insights (business/communicatie) problemen benaderen en daarvoor middelenvrije oplossingen bedenken, samen met creatie en strategie
  • Indien groter bureau, een senior account rol, zich ontwikkelen mbt merkstrategie/leren van strategen
  • Indien kleiner bureau, dan (mede)verantwoordelijk voor bureau management/koers bepalen van het bureau.

Persoon/eigenschappen: inhoudelijk gedreven; communicatief-en sociaal vaardig; creatief, werkt graag samen met multidisciplinaire teams; commercieel, strategische denker; ondernemend; leergierig/nieuwsgierig.

Ervaring: 4 jaar als Managing Partner bij een digital videocontent bureau en 4 jaar als Digital Advertising Consultant bij publishers:

  • Account directie, samen met klanten (strategische) koers bepalen, communicatie vraagstukken omzetten naar campagnes en producties (digital, video, social, TVC’s)
  • Schakel tussen klant en creatie, bewaken creatieve output/briefing
  • Creatieve regie en aansturen productieteams bij (tv) commercials en videocontent campagnes
  • Strategie voor bureau zelf, het ontwikkelen van een nieuwe positionering waar creativiteit en campagne- resultaten leidend waren
  • P&L verantwoordelijk, sturen op winstgevendheid van projecten, begrotingen opstellen en bewaken (samen met projectmanagement) en optimaliseren processen
  • Aansturen/Managen van het team (2 FTE, 2 freelancers, 2 stagiairs).

Accounts: B2B, A-Merken, branches o.a. FMCG, entertainment/media, ngo’s, retail.

Gewenst bureau/brand: bureaus van de toekomst die voorbij traditionele reclame kijken en met innovatie meerwaarde creëren voor hun klanten met tech, data, vr en design; reclamebureau met de behoefte aan een meer innovatieve/ digital/video transformatie of een nieuw (digital /creatief) label dat valt onder een netwerk/groep; een kleiner, ambitieus en groeiend bureau; een media-exploitant/bureau die creativiteit in huis wilt halen.

Opleidingen: Marketing Communicatie B; International Business.

Cursussen: Online Marketing (seo/sea, social media, mobile marketing, e-commerce, online advertising); Search Engine Optimization (seo / sea / usability); Account Management & Planning.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Office
  • Premiere Pro
  • Wordpress

Salarisindicatie: € 5.000/6.000,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 90/110,-,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.