Kandidaat: BRANDING - CONTENT - CREATIVE STRATEGIST

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Brands/klantzijde & Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 25103)

Gewenste positie: een brede strategische functie die creativiteit, branding en digital combineert.

  • Klantbehoefte in kaart brengen en workshops leiden;
  • Vertalen naar een stevige marketingstrategie aan de hand van trends en insights;
  • Creatieve concepten en formats ontwikkelen samen met creatieven;
  • Briefen en kwaliteitscontrole van executie.

Gewenst bureau/brand: middelgroot tot grote organisatie; creatief; innovatief. Waar ruimte is om verantwoordelijkheden naar je toe te trekken en waar je kunt werken aan mooie, creatieve concepten. Informele, creatieve setting. Klantzijde of bureauzijde.

Persoon/eigenschappen: creatief en strategisch; enthousiasmerend; innovatief; go-getter; pro-actief; chronisch nieuwsgierig; communicatief en sociaal vaardig.

Ervaring: in totaal 10+ jaar internationale en creatieve en strategische marketing ervaring.

1,5 jaar als Content Strateeg bij een full-service digital agency: 

  • Content, communicatie en social strategie voor verschillende A-merken in B2C;
  • Brede focus; van e-commerce tot social media en advertising;
  • Samenwerken met concepters, art directors, productie, SEO, UX/UI designers en development om strategie tot leven te wekken;
  • Proces optimalisatie binnen een nieuw opgezette growth tak;
  • Bestaande, nieuwe klanten en veel workshops en pitches.

3 jaar als Sr Branding Strategist bij een influencer bureau:

  • Influencer marketing strategie opstellen voor grote A-accounts in B2C en B2B;
  • Aansturen van creatieven en projectmanagers om strategie uit te werken tot campagne of programma;
  • Verantwoordelijk voor de eigen agency marketing [advertising, webinars en trendpresentaties;
  • Extern innovatieproject opgezet.

3 jaar als Manager Trends & Concepts bij de in-house creatieve afdeling van een internationale zakelijke dienstverlener voor B2C brands (F&B, retail):

  • Trends signaleren en forecasten, bezoeken van trend events in creative tot F&B tot tech;
  • Het leiden van inspiratiesessies om de organisatie en klanten te voeden met trends;
  • Relevante online en offline marketingstrategie ontwikkelen, pitchen en presenteren;
  • Creatieve concept, product development tot en met implementatie markt;
  • Managen van 2 design medewerkers.

3 jaar Category Manager e-commerce in de retail:

  • Online category strategie bedenken en uitvoeren voor category beauty en fashion bij luxe retailer;
  • Verantwoordelijk voor online strategie webshop; creëren van campagnes, content marketing, promoties, nieuwsbrieven, verbeteren van navigatie en content;
  • Optimaliseren van customer experience.

Accounts: B2B & B2C / A-Merken, Branches retail, fashion, F&B.

Opleidingen: Master Strategic Marketing International Business; Bachelor Product Design.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: 32 uur beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 71K / € 75K o.b.v. 32 uur.