Kandidaat: ACCOUNT ROL / BUREAU MANAGER

  • Man, 30 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 24868)

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Op korte termijn beschikbaar.
Beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Gewenste positie: een ondernemende functie op het snijvlak van Account en Strategie en eventueel (Operations/Bureau)Management:

  • Inhoudelijke/strategisch meedenken met en adviseren van opdrachtgevers
  • Vanuit insights (business/communicatie) problemen benaderen en daarvoor middelenvrije oplossingen bedenken, samen met creatie en strategie
  • Indien groter bureau, een senior account rol, zich ontwikkelen mbt merkstrategie/leren van strategen
  • Indien kleiner bureau, dan (mede)verantwoordelijk voor bureau- en account management

Persoon/eigenschappen: inhoudelijk gedreven; creatieve, strategische denker; ondernemend; leergierig/nieuwsgierig; communicatief-en sociaal vaardig; werkt graag samen met multidisciplinaire teams; commercieel.


Ervaring: > 5 jaar Managing/Client Partner bij een klein (digital/social) reclamebureau:

  • Account directie, samen met klanten (strategische) koers bepalen, communicatie vraagstukken omzetten naar campagnes en producties (digital, social, TVC’s, offline)
  • Schakel tussen klant en creatie, bewaken creatieve output/briefing
  • Algemeen bureau management, verantwoordelijk voor HR, finance en operations
  • Strategie voor bureau zelf, het ontwikkelen van een nieuwe positionering waar effectiviteit in communicatie en wetenschap in creativiteit leidend waren
  • P&L verantwoordelijk, sturen op winstgevendheid van projecten, begrotingen opstellen en bewaken (samen met projectmanagement) en optimaliseren processen
  • Aansturen/Managen van het team (6-12 FTE)

Accounts: B2C / A-Merken, Branches o.a. FMCG, entertainment/media, overheden, retail.

Gewenst bureau:

Klassiek reclamebureau met de behoefte aan een meer innovatieve/ digital/social transformatie; ontwikkelingsmogelijkheden (merk)strategie.
Of een nieuw (digital creatief) label dat valt onder een netwerk/groep
Een kleiner, ambitieus en groeiend bureau
Een consultancy bureau dat creativiteit in huis wil halen

Opleidingen: Master Business Administration

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

Salarisindicatie: € 5.000/6.000,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie, partnership, bonus en overige secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefsindicatie: € 90/110,- afhankelijk van de project/periode.