Kandidaat: DESIGN DIRECTOR - DESIGNER

  • Man, 53 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Branding/design & Tech & Advertising
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 24815)

Bereisbare regio: Noord Holland.
Op korte termijn beschikbaar op op fulltime basis.

Gewenste positie: de klantvraag vertalen naar een conceptueel design met de focus op Brand identity:

  • Vanuit de combinatie van strategie, design en technologie merken/organisaties helpen om een onderscheidende positie te krijgen en te houden
  • Werken in cross-over-gebieden tussen de diverse design disciplines waarbinnen gezocht kan worden naar verrassende en relevante oplossingen
  • Samenwerken met opdrachtgever, bureau en communicatieprofessionals om samen het beste creatieve werk te leveren met een zo groot mogelijke impact
  • Als aanspreekpunt fungeren voor opdrachtgever en voor interne designteam
  • Monitoren/bewaken executie/aansturen designers

Persoon/eigenschappen: strategische creatief; hands-on; kwaliteitsgericht zowel qua concept als in design; communicatief- en sociaal vaardig; no-nonsens; energiek en inhoudelijk overtuigend; passie voor het vak, merkdenker.

Ervaring: 25 jaar als Designer / Creative Lead bij design agencies, reclame- en communicatiebureaus

  • Ontwikkelen en begeleiden van identiteitsprojecten vanaf de briefing tot en met de implementatie, van inhoud tot vorm
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, aansturen, begeleiden en uitvoeren van het creatieve proces waarbij de focus ligt op merkontwikkeling en implementatie
  • Mede initiatiefnemer van online platform en o.a. verantwoordelijk voor de dagelijkse redactie hiervan, organisator van een reeks live-events over Dutch Design
  • Merk identiteiten ontwikkelen, Brand design, logo design, typografie, digital design en advertising

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, branches o.a. in de retail, educatie, finance, verzekeringen, fashion, zorg, overheid.

Gewenst bureau/brand: een merk-, communicatie-, design- of creatief bureau/brand, of een digital bureau dat behoefte heeft aan expertise op het gebied van brand identity vraagstukken.

Awards: Red Dot Awards (3x), Nederlandse Huisstijlprijs, Nederlandse Designprijzen, ACDN bekroning.

Opleidingen: hbo Visuele Communicatie, mbo Creatief technische opleiding voor 2/3-dimensionale vormgeving.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels en Duits (goed) in woord en schrift.

ICT kennis:

  • MAC
  • Adobe (Creative Cloud, Indesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat)
  • Keynote
  • Microsoft Word, Excel, PowerPoint

Salarisindicatie: € 5.500/7.000,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van functie/secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 110,- per uur afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.