Kandidaat: (DIGITAL) ACCOUNT DIRECTOR

  • Vrouw, 30 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Mobile & Tech & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 24719)

Bereisbare regio: randstad of internationaal. Opzegtermijn: 2 maanden. Beschikbaar op fulltime basis, voorkeur voor 4 dagen (is flexibel, 4x9 of 4x8).

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interimbasis.

Gewenste positie: een verantwoordelijke senior account rol als (Digital) Account Director met de focus op innovatieve, creatieve projecten:

  • Strategisch adviseren van opdrachtgevers
  • New business, presentaties/pitches, netwerken
  • Aangaan en behouden van partnerships
  • Op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de markt en technologische innovaties om te zorgen voor kennisdeling intern en extern
  • Organiseren van creatieve sessies met alle betrokken teams
  • Aansturen, coachen en mentoren van account-, project-, creatie en development teams
  • Verantwoordelijk voor budgetten, contracten, grote lijnen uitzetten en bewaken, strategische accountontwikkeling
  • Waarborgen van een optimale user experience voor de klant

Persoon/eigenschappen: communicatief; creatief; harde werker; betrokken; digital savvy; analytisch; sterke strategische visie; ambitieus; customer focused; resultaatgericht; leergierig; sterke planning- en organisatie skills; authentiek; gepassioneerd; energiek; storyteller.

Ervaring: 11 jaar accountervaring als Account Director, Product Owner en Business Development Manager:

  • Account verantwoordelijk voor alle accounts op een hoog level
  • Managen van retailers en brands om geïntegreerde, aansprekende en creatieve (mobile) oplossingen/ervaringen te creëren, van strategie tot executie
  • Strategisch adviseren van opdrachtgevers
  • New business (internationaal)
  • Event coördinatie
  • Verantwoordelijk voor het managen en motiveren van alle account-, project en development teams (40FTE)
  • Escalatie management
  • Lead in verschillende projecten: operations optimalisatie, UX-research, GDPR coördinatie, innovatie integratie en monitoring (blockchain, VR, AI, IoT, cryptocurrency)
  • Ervaring met werken in Agile / Scrum IT omgeving

Daarnaast als freelance Adviseur en Business Development Manager actief voor verschillende merken.

Daarvoor ruim 3 jaar ervaring als Art Director / Online Strateeg bij internationale top agencies.

Accounts: belangrijke A-merken in FMCG, fashion, telefonie, entertainment branches.

Gewenst bureau/brand: prijswinnend (of ambitie om prijzen te winnen); A-merken; ambitieus, creatief, allround agency. Pre: internationaal.

Cultuur: informeel; gedreven; sterk teamgevoel.

Opleidingen: hbo reclame-, marketing- en communicatiemanagement, minor communicatie design; wo media en cultuur.

Cursus: o.a. op het gebied van risk management, business management, security, development en webdesign.

Talenkennis: Nederlands, Engels en Spaans (vloeiend) en Frans en Duits (goed) in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Windows, Linux, iOS desktops en Android en iOS mobile platformen
  • Marketing analytics: ApPDynamics, Innometrics, SiteCatalyst, Google Analytics
  • Front-end development: HTML5, CSS, PHP, jQuery, (My)SQL
  • Adobe Creative Suit: Photoshop, Illustrator, Indesign, Dreamweaver
  • Wordpress, Weebly, Wix
  • Facebook advertising, promoted tweets, Google Ads

Salarisindicatie: € 5.000,- / € 5.300,- bruto p/maand o.b.v 40 uur, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.