Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR - SENIOR ART DIRECTOR

  • Vast
  • HILVERSUM
  • Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 24702)

Gewenste positie: een creative director/senior art director rol met de focus op (digital)advertising en branding:

  • Concept developer;
  • Co creatie;
  • Brand builder;
  • Creative storyteller;
  • 360 campagnes, digital, social, traditional;
  • Ondernemer;
  • Team begeleiden en inspireren.

Gewenst bureau/brand: bureau of functie aan klantzijde, dat toe is aan de volgende stap. Dat onderscheidend werk wil maken en de ambitie heeft nog beter te worden. No-nonsens met een informele en creatieve cultuur, die weet dat succes begint met een heldere strategie/visie en scherpe briefing.

Persoon/eigenschappen: creativiteit op 1, hands-on creative director, art director, strategie, design, denker, betrokken, resultaat gericht, leidinggeven, nuchter, flexibel, copy skills, merkbouwer, creative storyteller, concept development online en offline. Coach die creatieven begeleidt en helpt met hub ambities, teamspeler, kraken van complexe vraagstukken, weet wat kan in techniek. Creatief van merkstrategie tot executie.

Ervaring: 25 jaar als Creative director en art director bij (inter)nationale bureaus en (digital) zelfstandige bureaus.

  • Verantwoordelijk voor creatieve output van strategieën, big ideas, activaties, social en branded content, designs en execution;
  • Presenteren van ideeën en concepten;
  • Creëren van impactvolle campagnes;
  • Brainstorms en reviews begeleiden;
  • Briefings of strategieën vertalen naar concepten en/of 360 en digital campagnes;
  • Verantwoordelijk voor en het begeleiden, inspireren en richting geven aan het team (9fte);
  • Betrokken bij positionering en koers bureau/brand;
  • Veel ervaring bij grote netwerkbureaus en kleine zelfstandige bureaus;
  • Groot creatief netwerk.

Accounts: FMCG, B to B, B to C, automotive, non-profit, finance, telecom, consultancy, government, retail, employer branding.

Opleidingen: hbo Gerrit Rietveld Academie, Mediacollege Amsterdam.

Awards: 20 national & international awards: ADCN Club for creativity, Euro Effie, SPIN Awards, SJP Magneten, Werf& Employer branding awards, Awwwards, IDA Design awards, Retail Jaarprijs en SAN Accent.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels en Duits (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • Adobe Indesign
  • Photoshop/After Effects
  • Illustrator
  • Keynote/PowerPoint
  • Figma

Dienstverband: fulltime of 4 dagen beschikbaar voor een vast dienstverband

Beschikbaar: vanaf 15 maart 2022.

Bereisbare regio: Midden Nederland, Noord Holland, Utrecht.

Salarisindicatie: € 7.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.