Kandidaat: SOCIAL-DIGITAL STRATEEG-MANAGER & MARKETEER

  • Man, 26 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Brands/klantzijde & Digital & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 24699)

Bereisbare regio: Amsterdam/Utrecht e.o.
Op korte termijn beschikbaar op fulltime basis.

Gewenste positie: een senior rol op het gebied van social/digital aan klantzijde of aan bureauzijde, met de focus op het adviseren van een merk (of opdrachtgevers) over effectieve en duurzame social/digital strategieën met als uitkomst het ontwikkelen van social/digital plannen/campagnes:

  • De merkgedachte inclusief doelstellingen doorvertalen op een tastbare en relevante manier richting verschillende social media kanalen
  • Adviseren van stakeholders/opdrachtgevers en coördinerende rol
  • Aan de hand van data/insights duurzame social/digital strategieën ontwikkelen
  • Ontwikkelen van jaarplan i.s.m. media/social bureaus/opdrachtgevers
  • Monitoren en optimaliseren campagnes adhv data
  • Presenteren/geven van workshops/kennisdeling
  • Zich breder op digital gebied ontwikkelen, doorgroeien naar Digital Marketeer

Persoon/eigenschappen: strategisch inzicht; open en direct; gedreven en resultaatgericht; harde werker; aanjager.

Ervaring: 6 jaar, o.a. als Social Media Strateeg/-Manager bij een digital/social bureau en aan klantzijde:

  • Lange termijn social strategieën ontwikkelen (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, LinkedIn, Snapchat)
  • Content en advertising strategie
  • Ontwikkelen van digital customer journey (ism strategy director) voor een Europees A-merk in een funnel dat uiteindelijk meer performance oplevert
  • Monitoren en optimaliseren campagnes adhv data
  • Bouwen aan propositie van social/digital bureau
  • Ontwikkelen van jaarplannen
  • Samenwerken met (social/reclame/media) bureaus
  • Beoordelen van campagnes
  • Signaleren van kansen voor opdrachtgevers
  • Managen van social team (PM, Data-analist, Communitymanager en Creatives)
  • Betrokken bij SEO/SEA campagnes, samenwerken met SEO/SEA specialisten

Accounts: B2C / A-Merken, Branches FMCG, retail, maatschappelijk betrokken organisatie.

Gewenst bureau/brand: slagvaardig; commercieel brand of bureau waar kandidaat kan werken aan duurzame oplossingen. Cultuur; kwaliteitsgericht; Open en Informeel; opleidingsgericht; kennisdeling.

Opleidingen: hbo Sport Management & Ondernemen.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en schrift.

Salarisindicatie: € 3.800/€ 4.100,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van ontwikkelingsmogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.