Kandidaat: STRATEEG - CONSULTANT (CONTENT-SOCIAL-DIGITAL)

  • Vrouw, 30 jaar
  • Freelance & Vast
  • 'T GOOI
  • Content & Brands/klantzijde & Media & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 24412)

Gewenste positie: een verantwoordelijk en afwisselende functie, een combinatie van denken en doen op het gebied van digital en contentstrategie waar kandidate zich verder kan ontwikkelen m.b.t. merk-/communicatiestrategie:

  • Van A-Z verantwoordelijk; van strategie en conceptontwikkeling (digital, content en social gebied en bij voorkeur ook van het merk/bedrijf zelf) t/m het bewaken van de executie en analyse van resultaten;
  • Schakelen met verschillende niveaus binnen en buiten een organisatie, van stakeholdermanagement t/m externe partijen;
  •  Klantencontact en samenwerken met creatie;
  • Leiden van strategische inspiratiesessies en brainstorms en d.m.v. overtuigende presentaties pitches creëren;
  • Managen projectteam(s), inspringen waar nodig en bewaken van executie;
  • Leidinggeven aan een social/content team.

Persoon/eigenschappen: strategisch en analytisch, communicatief en sociaal vaardig, organisatorisch sterk, adviserende- en presentatievaardigheden, nieuwsgierig, ondernemend, creatief, eerlijk, eigenwijs, merkdenker, people manager, toegankelijk.

Ervaring: 7 jaar als Social Media/Contentstrateeg, Projectmanager, Online Coördinator en Online Marketeer in de media, bij een productiemaatschappij en als freelancer:

  • Adviseren over de online strategie van het merk/bedrijf;
  • Ontwikkelen/schrijven van merk-, social- en contentstrategieën en hiervoor een strategisch plan schrijven, stakeholders meenemen, enthousiasmeren en overtuigen van directie en medewerkers;
  • Wereldwijd begeleiden van lokale digital/social teams bij implementatie van online strategie;
  • Inhoudelijk managen van social media teams (2-10 FTE);
  • Adviseren over de inrichting van (online) kanalen als tv, web, app en social (YouTube, Instagram, Facebook, SnapChat, Twitter), hoe deze kanalen zich tot elkaar verhouden en vervolgens inhoudelijk en projectmatig begeleiden van het traject;
  • Betrokken bij/leiden van de creatieve conceptontwikkeling/brainstorms en de uitkomsten vertalen naar mooie (strategie) presentaties en pitches;
  • Projectmanagement/webredactiecoördinatie online producties;
  • Conceptontwikkeling (strategisch en sturende rol t/m begeleiden project en bewaking executie);
  • Opzetten van (internationaal) monitoring/listening tools, samenstellen dashboards en rapportages;
  • Redactie, productie en vormgeving van online content.

Gewenst bureau/brand: slagvaardige en dynamische organisatie/bureau.

Opleidingen: hbo, Commerciële Economie
Cursussen: Certificate YouTube Channel Growth & Content Strategy; Concept Designing

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • iWork
  • Office
  • Social Media
  • WordPress
  • Analytics
  • MailChimp
  • Adobe (PS, AI, ID - basis)
  • FinalCutPro (basis)

Bereisbare regio: Noord Holland en midden Nederland.

Dienstverband: beschikbaar voor 4 dagen per week op freelance basis en/of voor een vast dienstverband.

Salarisindicatie: € 4.200/4.500,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 70/90,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.