Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR - BRAND DIRECTOR - CMO

  • Man, 42 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Publishing & Brands/klantzijde & Activatie & Tech & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 23683)

Gewenste positie: een (eind)verantwoordelijke positie als Creative Director aan bureauzijde of een Marketing Directors positie aan klantzijde:

  • Creatief merk-strateeg met een pragmatische insteek die het concept/idee versterkt;
  • Merken bouwen middels een geïntegreerde marketing aanpak;
  • Op basis van research en data strategische creatieve concepten ontwikkelen;
  • Content creatie en op maat maken;
  • Doelstellingen afspreken en verwachtingen overtreffen;
  • Sterke sparringpartner voor de klant en interne stakeholders;
  • Presenteren en enthousiasmeren;
  • Mentor manager en inspirator van teams. Weet binnen de organisatie verschillende disciplines met elkaar te verbinden;
  • Publieke spreker.

Gewenst bureau/brand: creatief bureau of merk dat net als hij bereid is die extra mijl te gaan, het aandurft om af en toe buiten de lijntjes te kleuren en naast het opleveren van het gevraagde ook inspireert met mogelijkheden en kansen die daarbuiten liggen. Een organisatie die innovatie en nieuwe technologie omarmen en gepassioneerd mooie dingen willen maken.

Persoon/eigenschappen: creatieve en strategische visie, hands-on analytische grootdenker die met opgestroopte mouwen altijd de juiste manier vindt om innovatieve ideeën van de grond te krijgen. Een leider met oog voor de mensen in zijn team die zelf hard werkt het voorbeeld geeft en weet te inspireren. Een sterke sparringpartner in staat om interne en externe stakeholders mee te krijgen met het concept; recht door zee; oog voor detail; kwaliteitsgericht; gedreven; brede interesse en een goed gevoel voor ontwikkelingen in de markt. Weet zijn aangeboren gevoel voor trends en de tijdsgeest door te vertalen naar relevantie voor de opdrachtgever; zelfstartend, communicatief sterk, resultaatgericht en leergierig. Internationaal georiënteerd.

Ervaring: 10 jaar, o.a. als Brand Director, Creative Strategy Director, Art Director en Marketing Manager bij bureaus en aan klantzijde (vnml fashion/lifestyle/interior/FMCG):

  • Design van (inter)nationale brand communicatie strategieën en merk activaties van briefing tot oplevering middels strategische geïntegreerde marketing, grassroots/influencer tactieken, PR en content marketing social media B2B, B2C en interne PR;
  • Leiden van cross functionele teams creatieve en marketingafdelingen;
  • Managen van creatieven o.a. designers, 3D visual artists, digitale content makers en live-artiesten;
  • Sterk in digitale transformatie, positionering en innovatie integratie in de organisatie;
  • Generen van new business in Europa & USA;
  • Creëren van owned platforms;
  • Ontwikkelen en evalueren van consumentgerichte marketingstrategieën op basis van het DNA en de ambities van het merk, commerciële doelstellingen, markt eigenschappen, research, data en consument inzichten;
  • Nauw samenwerken met product developers, researchers, graphic designers, pr, social media bureaus , digitale en creatieve bureaus;
  • Leiden van internationale marketing en sales support afdelingen (lifestyle/fashion);
  • Implementeren van PR en social media strategieën en ontwikkeling van sales tools;
  • Presenteren van concepten en sparringspartner op C-level;
  • Ruime ervaring in met C-level management en internationale boardrooms.

Expertise: merken bouwen middels een geïntegreerde aanpak met oog voor detail en innovatie. Gebruik maken van alle tools voorhanden en het liefste door middel van het inzetten van storytelling: content creatie, PR, digital, social media, en influencer marketing experiential marketing, content marketing en merk activaties.

Accounts: B2C /B2B, A-Merken, Branches o.a. FMCG, Fashion, Lifestyle.

Awards:

  • Coolest Shoe Brand Award MTV; Best Brand Activation. 
  • SponsorRing 2019 Silver;  DTRH’19 Brand Activation.
  • Pro Awards 2019 Bronze, Silver, Gold.

Opleidingen: hbo IT vormgeving en interactie (IT), Kunstacademie.
Cursussen: Nima B1 & B2.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Mac/Windows
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator)
  • Office pakket / Keynote / Pages

Bereisbare regio: Amsterdam/NY/Londen/Internationaal.
Opzegtermijn: 1 maand.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op interim en/of op freelance basis (langlopende projecten).

Salarisindicatie: € 110/160K per jaar, afhankelijk van de functie/partnership/bonus/secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en duur van het project.