Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR - DESIGN DIRECTOR

  • Vast
  • DEN BOSCH
  • Branding/design & Digital
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 23502)

Gewenste positie: een lead rol als Creative Director / Design Director:

  • Ontwikkelen van concepten en merkstrategie;
  • Vertalen naar alle media/touch points, zowel online als offline;
  • Managen visuele trajecten en inspireren van team, aansturen designers en bewaken executie;
  • Merkstrategie, positionering, consultancy;
  • Zich verder blijven ontwikkelen is een belangrijke motivatie.

Gewenst bureau: Branding / Design agencies; online offline.

Persoon/eigenschappen: pro-actief, uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, coachen/inspirerend, visueel en conceptueel sterk, team player, kwaliteitsgericht, signaleert commerciële kansen, ondernemend en geduldig.

Ervaring: 14 jaar als Creative, waarvan het laatste jaar als Creative Director. Daarvoor 3 jaar Creative Lead bij ontwerpbureau en 6 jaar als Co-Founder / Art Director. Daarnaast 4 jaar als hbo docent (ontwerpmethodiek, grafisch ontwerp, begeleiding en lesgeven) waarvan 1.5 jaar als Propedeuse Coördinator (coaching en curriculum ontwikkeling):

  • Ontwikkelen van begeleiden en uitvoeren van ontwerpen;
  • Leiden van visuele trajecten van het team van interne als externe stakeholders;
  • Analyseren klant inzichten, market analysis, bedrijfsculturen vanuit een media agnostisch uitgangspunt;
  • Leiden en ontwerpen van branding/ identiteiten voor diverse analoge en digitale media;
  • hbo docent aan Hogeschool voor de Kunsten op het gebied van design, film, typografie en research projecten.

Expertise:

  • Brand design en merk strategie
  • Visual design
  • Digital design
  • Spatial design
  • Film en motion (direction)

Accounts: B2B, B2C, A-merken tot start-ups, o.a. Financiële dienstverlening, Automotive, Cultuur, Musea, Software, Publishing, Educatie, en Overheid.

Opleidingen: Graphic Design (hbo).

Cursussen: Typografie Summerschool, Masterclass offset printing, Masterclass Design Thinking, Onderwijsbevoegdheid design didactiek, Learn to Code Now.

Awards:

  • ADCN (Finalist)
  • Antalis Creative Competition - First price
  • IF Award - Best visual identity
  • IF Award - Best television commercial
  • European Design Award - Visual identity

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (professioneel niveau) in woord en geschrift, Duits (adequaat).

Software kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Adobe Master Suite (Indesign, Photoshop, Illustrator, After Effects, Elements, Premiere
  • Pro, Digital Publishing Suite)
  • Glyphs
  • Prototyping tools: Axure, InVision, Sketch
  • Design methodiek
  • Strategische modellen

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor 40 uur p/week voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord- en Zuid Holland, Utrecht, Brabant.

Salarisindicatie: € 80 - € 100K o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.