Bereisbare regio: Rotterdam als thuisbasis, af en toe naar buitenland geen bezwaar.
Op korte termijn beschikbaar, bij voorkeur voor 4 dagen per week of full time met 1 thuiswerkdag, 24/7 bereikbaar.
Gewenste positie of project: een rol als Creative Director/Creative met de focus op de interactie tussen merken en mensen:
- Opzetten of verder uitbouwen van een bureau/hub
- (Eind)verantwoordelijk voor de creatieve output (evt MT)
- Management, inhoudelijk aansturen en inspireren van creatief talent
- Strategie en conceptontwikkeling die leidt tot meetbaar ,effectief resultaat met impact
- Het vinden van antwoorden op uiteenlopende vraagstukken en deze doorvertalen naar de best passende (middelenvrije) oplossing
- Groeidoelstellingen realiseren door het verhogen van de kwaliteit van het portfolio, het stroomlijnen en verstevigen van organisatie/processen en het optimaliseren van de positie in de markt door met outside the box oplossingen te komen die hout snijden
- Samenwerken - lean werken met inspirerende specialisten in teamverband en collega's en klanten uitdagen (helpen) meer uit respectievelijk zichzelf of uit hun merk te halen
Talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.
Persoon/eigenschappen: scherpe analytische creatief op het snijvlak van communicatie en innovatie; beeldend kunstenaar; grote passie voor verpakkingen; een ondernemende en commerciële inslag; inspirerend, enthousiasmerend en overtuigend; hands-on, no nonsense; sympathiek/open persoonlijkheid; wil mensen raken met krachtige boodschappen verpakt in onderscheidende vormen van communicatie
Ervaring: > 15 jaar als Creative Director bij activatie- en reclamebureaus en aan klantzijde:
- Verantwoordelijk voor het bedenken en (laten) uitvoeren van onderscheidende creatieve oplossingen rond identiteit, communicatie en interactie
- Inhoudelijk eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling van platformen (serious gaming, e-commerce, websites, social en campagnes) voor klanten
- Als MT lid verantwoordelijk voor creatieve teams (5-30 man)
- Opzetten en uitbouwen van bureaus
- Aanscherpen van proposities, doorgronden van klantvraag
- Aan klantzijde bij beursgenoteerde onderneming: verantwoordelijk voor identiteit, positionering en marketing (concept en design, offline en online) voor 10 internationale merken. In de lijn verantwoordelijk voor ca 10 fte, verdeeld over 3 designteams in 3 landen
Expertise:
Digital (platforms, apps, sites, augmented reality, AI, campagnes, customer journeys, games, UX)
Offline: packaging, instore, POS materialen, drukwerk, identiteiten, video, copy
Accounts: B2B, B2C / A-Merken, ervaring met vrijwel alle branches.
Gewenst bureau/brand: bruisende creatieve omgeving, aan bureau of klantzijde, dat werkt voor A-Merken / spannende innoverende merken. Pre: internationaal. Waar ruimte is: om te innoveren - voor research en business intelligence - aandacht voor detail - tastbare producten maken - grenzen kunnen opzoeken op het gebied van gebruikerservaring - complexe vraagstukken terugbrengen tot de kern om ze zo verrassend simpel te kunnen oplossen.
Opleidingen: Koninklijke Academie voor Kunst en Vormgeving
Relevante training: Krauthammer Management – Voorbeeld en Impact
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (uitstekend) in woord en geschrift.
ICT kennis/ervaring:
- MAC/Windows
- Adobe CC (Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, Indesign, Digital Publishing Suite)
- Development: HTML/CSS, Javascript, PHP, MySQL, Jira, MS Office
- Prototyping tools: Axure, InVision, Sketch
Salarisindicatie: €100/120K per jaar o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden/partnership/bonus.
Tariefindicatie: € 130,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.