Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR

  • Man, 45 jaar
  • Vast
  • ROTTERDAM
  • Branding/design
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 23377)

Bereisbare regio: Rotterdam.
Op korte termijn beschikbaar op fulltime basis (bij voorkeur voor 4 / 4,5 dagen p/w, flexibel).

Gewenste positie: een Creative Directors positie waarbij vanuit strategie geïntegreerde concepten worden ontwikkeld met de focus op FMCG, Activatie, Instore/Event en Packaging:

  • Leidinggevend aan creative team. Eindverantwoordelijk voor creatieve output
  • Brugfunctie tussen strategie en design/studio
  • Opbouwen en aansturing van creatieve studio
  • Positionering, Strategie, Conceptontwikkeling van/voor merken, (Design)
  • Managen en inspireren van collegas/klanten en design op een hoog level ontwikkelen
  • Creatief aanspreekpunt voor klanten, (pro)actief pitchen, presenteren en inspireren
  • Creatief aanspreekpunt en aansturing/beoordeling van externe creatieve partijen zoals fotografen, illustratoren, visualisers en creatieve freelancers.

Persoon/eigenschappen: strategisch en conceptueel; spreekt de taal van design én strategie en kan goed de brug slaan tussen beide; coachend/inspirerend; ondernemend; communicatief en sociaal vaardig, klant- en resultaatgericht; no-nonsens; doortastend; commercieel inzicht.

Ervaring: 20 jaar als Creative Director / Art Director bij Design- en Activatie Agencies:

  • Als Creative Director/Art Director onderdeel van de Strategy & Creative Concepts teams
  • Managen in-house design teams, copywriters, webdevelopers
  • Klantcontact en aanspreekpunt voor externe creatieve partijen
  • Betrokken bij strategie van merken en positionering van bedrijven
  • Ervaring met projecten in: FMCG/Retail Activatie, Identity Design, Branding, Packaging Design, Event/Instore Activation

Accounts: gerenommeerde A-merken, nationale en internationale accounts in de FMCG, finance, zakelijke dienstverlening branche.

Gewenst bureau: agency dat werkt vanuit strategie naar activatie en design. Hands-on/no-nonsens mentaliteit en resultaatgerichte bedrijfscultuur.

Opleidingen: Willem de Kooning Academy Rotterdam - Advertsing & Graphic Design (1 jaar) en CIBAP Institute for Publicity Design - Publicity Design (diploma).
Cursussen: Eviont - Team Management & Leadership/NLP

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (uitstekend), Duits (goed), Spaans (redelijk) in woord en schrift

ICT kennis/ervaring: Gangbare design software/Adobe CC.

Salarisindicatie: € 90/100K op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.