Kandidaat: DESIGN DIRECTOR - BRANDING CREATIVE - CREATIVE DIRECTOR

  • Man, 47 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Branding/design
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 23333)

Gewenste positie: een senior/management rol als Design Director, Senior Brand Creative of Creative Director, waarbij kandidaat verantwoordelijk is voor brand positioning/communication, van de ontwikkeling en aanscherping van een brand persona tot het uitwerken van een product portfolio strategie en packaging design:

  • Helicopter view m.b.t. branding, positionering, propositie en packaging projecten als onderdeel van hele communicatiestrategie;
  • (Eind)verantwoordelijk voor creatie, in combinatie met hands-on designwerk;
  • Uitbouwen van bestaande relaties vanuit vakkennis en enthousiasme;
  • Verantwoordelijk voor de (her)positionering van merken;
  • Bestaande proposities en merken onder de loep nemen en aanscherpen t.o.v. Zeitgeist en concurrentie;
  • Strategisch en commercieel meedenken, budget and timelines vertalen naar creatie;
  • Aansturen studio, inspireren van designers en samenwerken met verschillende disciplines.

Gewenst bureau/brand: (branding) agency waar hij zijn merkdenken kan toevoegen. Klantzijde is zeker ook een optie.

Persoon/eigenschappen: award-winning designer; denkt binnen kaders out of the box; creatief, en commercieel; overtuigend; generalistische merkdenker; goed op hoogte van de markt/concurrenten; brede sparringpartner voor opdrachtgevers.

Ervaring: 15+ jaar als Design Director, Senior Branding Creative en Art Director bij designbureaus en aan klantzijde:

  • Strategische workshops leiden en bijwonen om merken of proposities of culinary identities te definiëren;
  • Klant briefings in ontvangst nemen en deze in teamverband omzetten naar een begroting en plan van aanpak;
  • Een multidisciplinair team motiveren, plannen, aansturen en reviewen;
  • Het aansturen externe creatieven zoals copywriters, fotografen, 3D visualizers en illustratoren;
  • Creatief richting geven aan projecten en merken en een helikopter perspectief in het oog houden om zo een hoge kwaliteit te waarborgen;
  • Projecten begeleiden van concept tot uitwerking op verschillende touchpoints (packaging, point of sale digital enz);
  • Brand guidelines ontwikkelen en als brand custodian aanspreekpunt zijn voor andere agencies en disciplines die voor het merk werken.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, private label o.a. JDE, Modalez, Pepsico, Philips, Heineken, Nestle, Proctor & Gamble, Reckitt Benckiser, Gamma, Hooghoudt, Pijnenburg, Snelle Jelle , Accell group, Campina, Arla, Albert Heijn, Plus, Jumbo.

Opleidingen: Masters degree in Visual Communication.

Cursussen: Non Violent Communication, Seven habits of highly effective leadership.

Awards: ADCN, Singapore Design Award.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift. Duits (goed) in woord.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: n.v.t.

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.

Salarisindicatie: € 6.000,- op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.