Gewenste positie: een senior/management rol als Design Director, Senior Brand Creative of Creative Director, waarbij kandidaat verantwoordelijk is voor brand positioning/communication, van de ontwikkeling en aanscherping van een brand persona tot het uitwerken van een product portfolio strategie en packaging design:
- Helicopter view m.b.t. branding, positionering, propositie en packaging projecten als onderdeel van hele communicatiestrategie;
- (Eind)verantwoordelijk voor creatie, in combinatie met hands-on designwerk;
- Uitbouwen van bestaande relaties vanuit vakkennis en enthousiasme;
- Verantwoordelijk voor de (her)positionering van merken;
- Bestaande proposities en merken onder de loep nemen en aanscherpen t.o.v. Zeitgeist en concurrentie;
- Strategisch en commercieel meedenken, budget and timelines vertalen naar creatie;
- Aansturen studio, inspireren van designers en samenwerken met verschillende disciplines.
Gewenst bureau/brand: (branding) agency waar hij zijn merkdenken kan toevoegen. Klantzijde is zeker ook een optie.
Persoon/eigenschappen: award-winning designer; denkt binnen kaders out of the box; creatief, en commercieel; overtuigend; generalistische merkdenker; goed op hoogte van de markt/concurrenten; brede sparringpartner voor opdrachtgevers.
Ervaring: 15+ jaar als Design Director, Senior Branding Creative en Art Director bij designbureaus en aan klantzijde:
- Strategische workshops leiden en bijwonen om merken of proposities of culinary identities te definiëren;
- Klant briefings in ontvangst nemen en deze in teamverband omzetten naar een begroting en plan van aanpak;
- Een multidisciplinair team motiveren, plannen, aansturen en reviewen;
- Het aansturen externe creatieven zoals copywriters, fotografen, 3D visualizers en illustratoren;
- Creatief richting geven aan projecten en merken en een helikopter perspectief in het oog houden om zo een hoge kwaliteit te waarborgen;
- Projecten begeleiden van concept tot uitwerking op verschillende touchpoints (packaging, point of sale digital enz);
- Brand guidelines ontwikkelen en als brand custodian aanspreekpunt zijn voor andere agencies en disciplines die voor het merk werken.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, private label o.a. JDE, Modalez, Pepsico, Philips, Heineken, Nestle, Proctor & Gamble, Reckitt Benckiser, Gamma, Hooghoudt, Pijnenburg, Snelle Jelle , Accell group, Campina, Arla, Albert Heijn, Plus, Jumbo.
Opleidingen: Masters degree in Visual Communication.
Cursussen: Non Violent Communication, Seven habits of highly effective leadership.
Awards: ADCN, Singapore Design Award.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift. Duits (goed) in woord.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Salarisindicatie: € 6.000,- op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.