Kandidaat: STRATEGY DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • RANDSTAD
  • Digital & Tech & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 23116)

Gewenste positie: een management rol op het gebied van strategie:

1. Ontwerpen en bouwen van bedrijfsstrategieën binnen een adviesbureau:

  • Digitale bureaus ondersteunen met het ontwikkelen van hun visie en hun organisatie naar een volgend niveau te brengen;
  • Bedrijven ondersteunen om hun digitale visie aan te scherpen en vervolgens te implementeren;
  • Organisaties helpen om inzichten vanuit neuromarketing te gebruiken voor oplossingen van hardnekkige uitdagingen.

2.  Merk-/communicatiestrategieën binnen een digitaal, communicatie of ontwerpbureau:

  • Ontwikkelen van branding- en marketingcommunicatieplannen, e-branding, internetstrategieën en ondersteuning van digitale transformatie;
  • Inspireren van klanten en team, ideeën communiceren met onweerstaanbare logica, leidend met methoden en technieken voor co-creatie/workshops;
  • Stimuleren van organisatorische creativiteit en innovatie;
  • Genereren van inspirerende en vernieuwende consumenten insights op basis van data en gebruik makend van marktonderzoek en statistische analyse;
  • Ontwikkelen van pitch-strategieën;
  • Begeleiden van veranderingstrajecten en van organisatorische veranderingen/processen.

Expertise:

  • Business consultancy, strategie, merkstrategie en verandermanagement;
  • Neuromarketing - Digitale transformatie - Service Design..

Gewenst bureau: veranderingsgezind bureau dat denkt in mogelijkheden en kansen ziet in de turbulentie van deze wereld. Business consultancy bedrijven die marketing services gaan leveren of digitale bureaus die merkdenken omarmen, of designbureaus die business consultancy willen gaan leveren of communicatie-adviesbureaus die vol vertrouwen en energie openstaan om (technologische)veranderingen door te voeren. Kortom, bureaus in beweging en ontwikkeling, die (willen) inspelen op/aanpassen aan technologische en maatschappelijke ontwikkelingen.

Persoon/eigenschappen: Strategy Director op het snijvlak van branding en business, kan door zijn ervaring als consultant en door zijn ervaring binnen die reclame deze werelden verbinden. Betrokken bij de executie van ideeën, wil advies graag implementeren en tastbaar maken (pretotyping, prototyping). Rationeel en creatief sterk; inspirerend en overtuigend; commerciële instelling; altijd op zoek naar zakelijke kansen; coachend/kennis overdragen; sterk in samenwerken.

Ervaring: 25 jaar, waarvan 15 jaar als Strategy Director bij (digitale) reclamebureaus en als consultant:

  • Ontwerpen van teamoplossingen om doelstellingen van de klant te realiseren
  • Lead/head of strategie, bouwen van nieuwe bureaustrategie
  • Definiëren van merk- en communicatiestrategieën die energie en richting geven aan klanten en team
  • Bijdragen aan campagnes die mensen inspireren om hun gedrag te veranderen
  • Lid MT
  • Positioneren en het ontwikkelen van visies
  • Ontwerpen van merkhiërarchieën en marktstrategieën
  • Vormgeven en saneren van merkportfolio’s
  • Ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen
  • Doorvertalen van het merk naar consequenties voor de organisatie in volle breedte
  • Valideren van strategieën met behulp van marktonderzoek en statistische analyse

Accounts: A-Merken, Branches o.a. services, automotive, retail, nationaal en internationaal.

Opleidingen/Cursussen o.a.: PhD Marketing Management, WO Marketing en Management, Digital; Strategy; Research.

Talenkennis: Nederlands en Engels in woord en schrift.

Bereisbare regio, Randstand/Zuid Nederland. 

Dienstverband: beschikbaar op fulltime basis voor een vast dienstverband of op freelance basis.

Salarisindicatie: € 150/200K per jaar, op fulltime basis. Dit afhankelijk van de positie en bonus/partnership.