Kandidaat: ART DIRECTOR - CREATIVE LEAD

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Fashion & Content & Klantzijde/brands & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 23095)

Gewenste positie: een functie als Lead Creative of Creative Director met de focus op het ontwikkelen van campagnes en visuele uitingen. Passie voor alles wat met het merk en vertaling naar buiten te maken heeft. Editorials, advertorials, commercials, films, instore creation, lookbooks, digital (Instagram/films/website/e-commerce), creatie en concepting. Voorkeur voor visuele projecten.

  • Vertaling van de marketingstrategie en ondernemingsdoelstellingen richting alle in-/externe communicatiemiddelen;
  • Verantwoordelijk voor het design van artwork en het vattend weergeven van concept ideeën;
  • Creëren en verantwoordelijk zijn voor campagnefilms (fotoshoots) en editing;
  • Regie voeren over een merk, concepten en originele campagnes creëren voor het versterken van het merk;
  • Uitvoerend bijdragen aan het proces;
  • Samenwerken met Marketing, Strategie en E-Commerce of leiding geven aan het creatieve team als Creative Director.

Gewenst bureau/brand: lifestyle/fashion label of middelenvrije agency. Cultuur: een gezellige bureau of brand met ruimte voor humor.

Persoon/eigenschappen: een Art Director die ervan houdt om outside the box te denken en vernieuwend werk neer te zetten. Gemakkelijk in de omgang, wel eigen mening en smaak. Heeft een sterk visueel oog en houdt van artistieke en creatieve projecten met een sterke visuele uitwerking.

Ervaring: 10 jaar als Art Director bij reclamebureaus (o.a. voor fashion brands), een activatiebureau/experiential agency, mediabranche en voor een magazine: 

  • Ontwikkelen van campagnes voor verschillende merken;
  • Verantwoordelijk voor de lookbooks, advertorials, online (Instagram/films) die voortborduren op de main campagne;
  • Verantwoordelijk voor het neerzetten van het overall thema van een magazine, de editorials, advertorials en samenwerkingen met verschillende creatieven zoals stylisten, fotograven, designers en modellen;
  • Styling en AD voor verschillende music video’s en CD covers voor grote Nederlandse artiesten.

Accounts: A-Merken in de fashion/life style en FMCG branche.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Adobe (Indesign, Photoshop, keynote)

Bereisbare regio: Amsterdam.
Dienstverband: fulltime beschikbaar (liefst 4 dagen in de week) voor een vast dienstverband of op freelance/interim basis.

Salarisindicatie: € 6.000/8.000,- per maand afhankelijk van functie.
Tariefindicatie: afhankelijk van het project en de duur ervan, in overleg.