Kandidaat: (DIGITAAL) MERKSTRATEEG

  • Man
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 22743)

Gewenste positie: een senior rol als strateeg op het snijvlak van digital- en merkstrategie:

  • Business partner van de klant;
  • Bewaking en setting van business, marketing en communicatie KPI’s;
  • Merken laten groeien door hen te helpen om balans te vinden in lange en korte termijn positioneringen (merk vs. product) en de daarbij behorende communicatie te vinden;
  • Meerjarige strategieën & campagne strategieën;
  • Het tot leven laten komen van goed uitgedachte strategieën met behulp van creatie;
  • Customer journey analyse en ontwikkeling;
  • Data is leading, feeling is second;
  • Toegang tot verschillende onderzoeksinstituten (bijv. o.a. Warc, Euromonitor, Statista);
  • Ruimte voor eigen inbreng (zoals verbeteren van een product of way of work);
  • Pre: Meewerken aan het positioneren en etaleren van het bureau zelf.

Gewenst bureau/brand: Bij voorkeur een strategisch en/of gevestigd bureau, met een stabiele klantenbase die openstaan voor innovatie en toffe projecten.

Persoon/eigenschappen: praat gemakkelijk; Iemand die snel weet waar de kern van een probleem ligt; strategisch sterk met ervaring op global en lokale klanten; werkt goed onder druk; analytisch weet gemakkelijk verbanden te leggen; slaat de brug tussen communicatie en media; vindt presenteren van goede ideeën een van de leukste dingen in het vak; can-do attitude; opgewekt; vrolijk; visueel ingesteld.

Ervaring: > 6 jaar als Merk/Digital Strateeg bij een reclame- en mediabureau:

  • Business partner van de klant;
  • Business en marketing consulting;
  • Lead strateeg op key accounts;
  • Bewaking en ontwikkeling van accountplan;
  • Ontwikkeling strategieën zowel campagne, jaar als meerjarenplan;
  • Ontwikkelen strategieën tbv creatie en CX;
  • Gebruik van verschillende data tools en bronnen;
  • Balans tussen gevoel en data vinden;
  • Verbeteren van producten.

Projecten:

  • Bepalen en bewaken van business, merk en campagne KPI’s;
  • Purpose driven merkstrategie en positioneringsvraagstukken, merken zo positioneren dat ze daadwerkelijk anders acteren dan de category;
  • Customer journey ontwikkeling en analyses op gedragsniveau en de daarbij behorende middelen, media en eventuele tech bepalen;
  • Verschillende (succesvolle) pitches internationaal en nationaal;
  • Creëren van merkvoorkeur voor een challenger zodat deze (bijna) altijd overwogen wordt;
  • Opzetten van onderzoeken i.s.m. onderzoeksbureaus;
  • Productontwikkeling en verbetering zoals de creatie van strategie templates;
  • Inspiratie sessies voor klant en bureau.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches: o.a. FMCG, Consumer electronics, Travel, Automotive, Tech, retail.

Opleidingen: hbo Communicatie.

Cursussen: Mini MBA Marketing; SRM Nima Digital Marketing.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator)
  • Pressure
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint
  • MS Office

Dienstverband: fulltime beschikbaar (/beschikbaar voor 40 uur p/week) voor een vast dienstverband

Opzegtermijn: 1-2 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam

Salarisindicatie: € 4.500,- op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.