Kandidaat: CMO - CCO - CEO

  • Freelance & Vast
  • BUSSUM
  • Klantzijde/brands & Branding/design & Tech
  • Management
  • (Kandidaat ID: 22207)

Gewenste positie: een management rol m.b.t. commercie, strategie en/of innovatie:

  • Eindverantwoordelijk voor commercie, business development, marketing, P&L, MT-lid;
  • Situationeel leidinggeven aan teams, mensen laten groeien/motiveren;
  • Expert in merken bouwen, kleine merken groot maken en/of grote merken winstgevender;
  • Klantverwachtingen managen, briefings doorspreken en brug slaan tussen klant en creatie;
  • Bouwen en managen van innovatieve grote (digitale)projecten en teams;
  • Aangaan van strategische partnerships;
  • Trackrecord opbouwen t.a.v. disruptive of spraakmakende innovatieve campagnes of proposities aan klant of bureau zijde, die het merk enorm versterkt en omzet verhogend is.

Gewenst bureau/brand: reclamebureau, mediabureau, activatiebureau, themabureau, communicatiebureau, award winning, (sterke) b-2-b en b-2-c A-merken, agile omgeving, digital focus, teamspirit, internationaal.

Persoon/eigenschappen: stevige persoonlijkheid, doortastend, resultaatgericht, ondernemend, merkdenker, zakelijk inzicht, digital savvy, effectief bij het verhogen van omzet door groeistrategie en teams te inspireren en deze naar het volgende level te brengen. Communicatief, organisatorisch, hands-on, pragmatisch, energiek, inspirerend leiderschap, get it done mentaliteit, empathisch, problem solver.

Expertise: marketing, sales, trade-marketing, marktonderzoek, innovaties, 360 campagnes, storytelling, advertising, e-commerce, big data, customer journey, platforms, apps, gamifications, loyalty, FMCG/retail, luxury brands.

Ervaring: > 20 jaar, o.a. als Chief Commercial Officer, Head of Brand/Project Director, Marketing & Sales/ TM Director en Managing Director bij internationale FMCG/retail A-merken:

  • Dagelijkse leiding van een commerciële organisatie/afdeling of bureau/ MT lid;
  • Ontwikkelen van marketingplannen; strategie, digital advertising, social influencers, media, activaties, design en branding en e-commerce platform/big data expertise;
  • Aansturen en coachen teams (20-50 FTE);
  • Ontwikkelen/uitvoeren van commerciële strategie t.b.v. een stabiele en winstgevende groei;
  • Reorganisaties: creëren van nieuwe multidisciplinaire teams of nieuwe structuur/afdeling;
  • Digitale positionering voor een merk of bureau en implementatie naar de nieuwe fase;
  • Opzetten van nieuw systeem voor financiële projectrapportage t.b.v. de P&L;
  • Hands-on betrokkenheid bij projecten en training marketingprogramma’s;
  • Begeleiden van wereldwijde B2C introductie marketingcampagne;
  • Vernieuwen en implementeren van marketingstrategie, inzicht verkrijgen in customer journey, verbeteren van kanaal segmentatie en route-to-market.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches: FMCG, retail, automotive, fashion, cosmetica.

Opleidingen: Business Administration (Master) met marketing specialisme.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: vast of op interim/freelance basis.

Opzegtermijn: n.v.t.

Bereisbare regio: max 1 uur rijden vanuit Bussum (woonplaats), bij voorkeur regio Amsterdam/Utrecht.

Salarisindicatie: € 130.000/170.000,- op fulltime basis, salaris afhankelijk van de functie/uitdaging, secundaire arbeidsvoorwaarden/ bonus en of partnership.

Tariefindicatie (zzp): € 90-125,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.