Kandidaat: CREATIVE - COPYWRITER

  • Man, 42 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 22142)

Bereisbare regio: Amsterdam.
Op korte termijn beschikbaar voor 32-36 uur p/week (4 om 5).

Gewenste positie: een senior positie als allround Copy & Concept Creative:

  • Klantvraag omzetten naar (digitale) oplossingen/concepten, variërend van (social) campagnes t/m complexe innovatieve digitale projecten
  • Werken met andere creatieven
  • Het schrijven van copy; aansturen juniors; peer reviewing; concepting

Persoon/eigenschappen: communicatief- en sociaal vaardig; kan snel schakelen; overziet het grotere geheel; kan klantvraag snel omzetten naar oplossing; pragmatisch en no nonsense; tekstueel sterk maar ook visueel oog; brede culturele interesse en kennis.

Ervaring: > 10 jaar als Copywriter/Creative bij een digital bureau en een creatief digital/social bureau:

  • Klantvraag analyseren en omzetten naar oplossingen/concepten
  • Conceptontwikkeling met de focus op digital, maar ook social, content, storytelling en offline (radio, tv, OOH), case films, VR Apps, bannercampagnes, objecten voor activaties, Insta-posts vertalen naar out of home binnen retail
  • Copywriting: short & long, UX en webcopy, scripts, social content

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, branches o.a. verzekeringsmij; automotive; sportbrands; FMCG; zakelijke dienstverlener; consumenten elektronica; travel.

Gewenst bureau/brand: middelgrote bureaus; omgeving waar veel mogelijk is en creativiteit voorop staat; goede werk/privé balans. Aan klantzijde: mooie merken met ambitie.

Awards: Awwwards Site of the Day, FWA of the Day, Spin Award (goud), Webby Award Honoree; W3 Award (2 goud en w2 zilver); World Luxury Award; ORA Award; Best Social Award beste inhaker.

Opleidingen: Film- en Televisiewetenschap; Nederlandse Taal- en Letterkunde.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en schrift.

Salarisindicatie: € 5.000/5.200,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.