Kandidaat: CREATIVE COPYWRITER

  • Vrouw, 33 jaar
  • Vast
  • ROTTERDAM
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 21180)

Bereisbare regio: Noord Holland; Zuid Holland.
Vanaf oktober beschikbaar op fulltime basis.

Soort dienstverband: voor een vast dienstverband, eventueel op freelance basis.

Gewenste positie: een creatieve / copy functie met de nadruk op concepting:

  • Ontwikkelen van concepten
  • Branding en strategie
  • Copywriting (merkverhalen, filmscripts)
  • Begeleiden van stagiaires/juniors
  • Bij voorkeur werken in teamverband.

Profiel: HBO niveau; creatief; klantgericht; kan goed verhalen vertellen; to the point; teamplayer.

6 jaar ervaring als Creative Copywriter bij een creatief reclamebureau:
Samen met een art director verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren concepten voor klanten. Van themacampagne tot activatie, van TVC tot Facebook post.

  • Concepten bedenken
  • Presentaties maken (in Keynote) en deze ook bij de klant presenteren
  • Schrijven van creatieve briefings, rationale’s, merkverhalen, headline’s, scripts, promoteksten en social posts
  • Uitzoeken en aansturen van creatieven bij de executie van een idee. Van regisseur tot game developer. En hierbij natuurlijk te allen tijde het concept bewaken
  • Aansturen en begeleiden van het junior team en stagiaires.

Accounts: Retail; Arbeidsmarktcommunicatie; Consumer Goods; Awareness.

Gewenst bureau/branche: creatief bureau, PR/experience design of (film)productiemaatschappij;

Awards: 2x San Accent, 1x Magneet, 2x Esprix
2x ADCN nominatie

Opleidingen: Advertising, Willem de Kooning Academie; bachelor Communicatie Creatief.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) en in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring: Keynote; Photoshop; InDesign.

Salarisindicatie: bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden:
€ 3.800 o.b.v 40 uur.


Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.