Kandidaat: (SENIOR) CREATIEF TEAM

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 21012)

Gewenste positie: een senior of CD functie als team; Copy + Art Direction & System/Platform thinking:

  • Klantvraag vertalen naar user centric concepten, content, tools services, producten;
  • Intelligente circulaire ideeën/concepten die onderdeel worden van de cultuur van de doelgroep
  • Concepten/ideeën met een optimale user experience;
  • Copy en aansturen van copywriters, editors, verhalenvertellers.
  • Art Direction en aansturen van visual/motion designers, waar nodig zelf designen;
  • Integratie digitale en fysieke wereld en kennis & cases delen met opdrachtgevers/intern/extern;
  • Presenteren, pitchen en enthousiasmeren;
  • Samenwerken/brainstormen met strategen, designers, developers;
  • Soort werk: middelenvrij - outdoor, print/editorial, digital, websites, social content, apps, motion/animation, AR, VR, installaties, 3D print.

Gewenst bureau/brand: strategisch creatief bureau/agency. Merken met lef is een pré (sport, lifestyle, entertainment, technology driven, startups, scale-ups, FMCG, food and beverages). Cultuur: slagvaardig, liefst niet te hiërarchisch, waar men gezamenlijk werkt aan intelligent en opvallend werk.

Persoon/eigenschappen: strategisch en conceptueel sterk, gedreven, veelzijdige creatieven; middelenvrije, autonome denkers die graag uit de traditionele comfortzone stappen; zoeken verdieping door techniek anders toe te passen waardoor een nieuwe wereld ontstaat voor de doelgroep; ondernemend; pro-actief; bold; verbinders.

Ervaring: team heeft 15 jaar ervaring bij culturele instellingen, musea, digital agencies & fullservice reclamebureaus:

  • Conceptontwikkeling;
  • Samenwerken met / aanhaken van diverse disciplines;
  • Onderzoeken, adviseren en meedenken over techniek integratie;
  • Copy, script, manifest, tone of voice guidelines, brand voice book, copy driven content;
  • Storyboarding, Visuals, Motion Design & Animatie, installaties;
  • Executie, begeleiding, regie en prototyping.

Accounts: Challengers en A-merken (nationaal en internationaal): retail/fashion; telecom, FMCG, travel; entertainment; banking and finance; sports; gambling; transportation; beauty; food and beverages; automotive.

Awards/Nominaties: 1 x Oneshow Merit; 1 x Cannes Lion en 10 x Nominated; 4 x Webby’s Honoree en Nominee; 1 X Golden Lovie Award; 3 X Silver Lovie Award; 2 x Eurobest Zilver; 3 x SPIN nominaties; 1 x ADCN; 1 x Zilveren Effie; 11 x FWA; FWA - Mobile best site of the Day; FWA - Site of the Month; FX Animation Award; Best Mobile Website; Mercur Award; Prestigious Award.

Opleidingen:

  • Multimedia vormgeving
  • Hogeschool voor de Kunsten – GameDesign & Development
  • Communicatie en Multimedia Design (CDM)
  • School of Communication Arts (SCA): Advertising (2 jaar)

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Bereisbare regio: Noord Holland.

Opzegtermijn: 1 maand.

Dienstverband: fulltime beschikbaar (bij voorkeur 4 dagen p/week) voor een vast dienstverband en op freelance basis.

Salarisindicatie: € 5.750/6.250,- p.p. op fulltime basis, afhankelijk van functie/secundaire arbeidsvoorwaarden/bonus/partnership.