Gewenste positie of project: Creative Content Director aan bureau- of klantzijde:
- Langdurig bouwen aan een merk;
- Conceptmatig werken voor klanten;
- Combinatie van on- en offline;
- Managen en inspireren van kleine groep (jonge) creatieven/als meewerkend voorman.
Gewenst bureau/brand: enthousiaste open en dynamische omgeving waar hard wordt gewerkt maar ook wordt gelachen; internationaal is een pre; organisatie die vele specialisten in huis heeft die elkaar versterken en creatief tot grote hoogtes komen.
Persoon/eigenschappen: middelendenker; communicatief; organisatorisch; typografisch; detaillistisch oog; gemotiveerd; creatief, conceptmatig en strategisch; energiek; nieuwsgierig; passie voor muziek, Italiaans eten en design.
Ervaring: > 15 jaar als Concept Director en Art Director bij content marketing bureaus:
- Aan de hand van insights klanten adviseren over hoe de doelgroep te bereiken;
- Ontwikkelen van concepten en strategisch meedenken (zelfstandig of ism strategie);
- Vertalen naar concepten/conceptplan, nieuwe beeldtaal ontwikkelen of vanuit beeldtaal de vertaalslag maken en dit digitaal visueel schetsen;
- Creatief verantwoordelijk voor internationale klanten;
- Meewerken aan het uitwerken van nieuwe on- en offline concepten voor bestaande klanten;
- Content afdeling opzetten;
- Het geven van workshops m.b.t. content en het organiseren van een content seminar;
- Maken van (bureau) presentaties;
- Actief opzetten en inzetten van social kanalen;
- Zorgdragen voor consistentie van tone of voice/image in uiting van het merk over alle kanalen;
- Schrijven en beoordelen/redigeren van copy;
- Business sense, waar liggen kansen binnen het account, upselling;
- Bewaken executie/samenwerken designers en ux-ers;
- Medeverantwoordelijk voor alle visuele crossmediale output;
- Neerzetten, uitbouwen en bewaken van de merkstrategie en visuele taal;
- Managen en inspireren van creatieven (9 FTE);
- Meegewerkt aan herpositionering van bureau;
- Verantwoordelijk voor interne communicatie van klanten;
- Art Direction (zowel tijdschriften en corporate identities als marketinguitingen en websites);
- Begeleiden van fotoshoots.
Recente projecten: op communicatievraagstukken verantwoordelijk voor copy, video en communicatie, (content)marketing opgezet voor een interne propositie en produceren van video’s.
Expertise: content: magazines; video; webseries; campagne sites; social; fotoshoots; typografie.
Visie: hoe je content kunt inzetten voor je campagnes en welke middelen daarbij in te zetten, waarbij content leading is voor campagnes.
Accounts: A-Merken, Branches retail; FMCG; finance en verzekeringen; lifestyle.
Opleidingen: hbo Journalistiek.
Cursussen: photo editor, photojournalism, webdesign.
Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend), Duits (redelijk) in woord en geschrift.
ICT kennis/ervaring: InDesign, Photoshop, Illustrator, Muse, Keynote.
Bereisbare regio: Utrecht; Amsterdam; Den Bosch; Den Haag; Rotterdam.
Dienstverband: voor 36 uur per week beschikbaar (eventueel fulltime) voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Salarisindicatie: € 6.500 o.b.v 36 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie/secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefsindicatie: afhankelijk van de duur van het project.