Kandidaat: CREATIVE CONTENT DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • UTRECHT
  • Content & Publishing & Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 19968)

Gewenste positie of project: Creative Content Director aan bureau- of klantzijde:

  • Langdurig bouwen aan een merk;
  • Conceptmatig werken voor klanten;
  • Combinatie van on- en offline;
  • Managen en inspireren van kleine groep (jonge) creatieven/als meewerkend voorman.

Gewenst bureau/brand: enthousiaste open en dynamische omgeving waar hard wordt gewerkt maar ook wordt gelachen; internationaal is een pre; organisatie die vele specialisten in huis heeft die elkaar versterken en creatief tot grote hoogtes komen.

Persoon/eigenschappen: middelendenker; communicatief; organisatorisch; typografisch; detaillistisch oog; gemotiveerd; creatief, conceptmatig en strategisch; energiek; nieuwsgierig; passie voor muziek, Italiaans eten en design.

Ervaring: > 15 jaar als Concept Director en Art Director bij content marketing bureaus:

  • Aan de hand van insights klanten adviseren over hoe de doelgroep te bereiken;
  • Ontwikkelen van concepten en strategisch meedenken (zelfstandig of ism strategie);
  • Vertalen naar concepten/conceptplan, nieuwe beeldtaal ontwikkelen of vanuit beeldtaal de vertaalslag maken en dit digitaal visueel schetsen;
  • Creatief verantwoordelijk voor internationale klanten;
  • Meewerken aan het uitwerken van nieuwe on- en offline concepten voor bestaande klanten;
  • Content afdeling opzetten;
  • Het geven van workshops m.b.t. content en het organiseren van een content seminar;
  • Maken van (bureau) presentaties;
  • Actief opzetten en inzetten van social kanalen;
  • Zorgdragen voor consistentie van tone of voice/image in uiting van het merk over alle kanalen;
  • Schrijven en beoordelen/redigeren van copy;
  • Business sense, waar liggen kansen binnen het account, upselling;
  • Bewaken executie/samenwerken designers en ux-ers;
  • Medeverantwoordelijk voor alle visuele crossmediale output;
  • Neerzetten, uitbouwen en bewaken van de merkstrategie en visuele taal;
  • Managen en inspireren van creatieven (9 FTE);
  • Meegewerkt aan herpositionering van bureau;
  • Verantwoordelijk voor interne communicatie van klanten;
  • Art Direction (zowel tijdschriften en corporate identities als marketinguitingen en websites);
  • Begeleiden van fotoshoots.

Expertise: content: magazines; video; webseries; campagne sites; social; fotoshoots; typografie.
Visie: hoe je content kunt inzetten voor je campagnes en welke middelen daarbij in te zetten, waarbij content leading is voor campagnes.

Accounts: A-Merken, Branches retail; FMCG; finance en verzekeringen; lifestyle.

Opleidingen: hbo Journalistiek.
Cursussen: photo editor, photojournalism, webdesign.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend), Duits (redelijk) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring: InDesign, Photoshop, Illustrator, Muse, Keynote.

Bereisbare regio: Utrecht; Amsterdam; Den Bosch; Den Haag; Rotterdam.

Dienstverband: voor 36 uur per week beschikbaar (eventueel fulltime) voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Salarisindicatie: € 6.500 o.b.v 36 uur bruto p/maand, afhankelijk van de functie/secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefsindicatie: afhankelijk van de duur van het project.