Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Advertising & Social
  • Management
  • (Kandidaat ID: 19858)

Gewenste positie: een brede, verantwoordelijke rol als Creative Director:

  • Managen en inspireren van het creatieve team;
  • Klantvragen vertalen naar concepten waar de doelgroep echt wat aan heeft;
  • Tastbare intelligente concepten ontwikkelen die onderdeel worden van de cultuur;
  • Ontwikkelen van concepten, creatieve kaders neerzetten;
  • Presenteren, pitchen en enthousiasmeren;
  • Samenwerken met strategen en andere creatives.

Gewenst bureau/brand: content, social of digital first reclamebureau. Groeiend bedrijf.

Persoon/eigenschappen: communicatief, strategisch, ambitieus, commercieel, creatief, innovatie, spontaan, eerlijk, positief.

Ervaring: 10 jaar ervaring als Creative bij content- en reclamebureaus, waarvan de laatste 2,5 jaar als Creative Director:

  • Aansturen van creatie en designers, reviewen van het werk;
  • Bedenken van concepten en bewaken van kwaliteit;
  • Neerzetten en opbouwen van nieuwe propositie van het bureau;
  • Lid van het MT;
  • Pitchen en presenteren van ideeën aan klanten;
  • Ontwikkelen van (video/content/social) concepten, traditionele reclame (off- en online);
  • Projecten o.a. social, branded content/video formats, commercials, platforms;
  • Creative direction op set, producties begeleiden.

Accounts: B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, retail, telecom, verzekeringen, kansspel.

Awards: Cannes Lions, DeReclamebureau 50.

Opleidingen: Communicatie en Multimedia Design, minor Ondernemerschap.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en schrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: In overleg op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 6.000 – 6.500,- bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.