Kandidaat: FREELANCE STRATEGY DIRECTOR

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 18586)

Gewenste positie: SD rol aan bureau/klantzijde:

  • Aan de hand van insights/facts ontwikkelen van merk- en communicatie strategieën;
  • Adviseren over de vertaling van het merkidee in business oplossingen en effectieve campagne-ideeën;
  • Vanuit rol aan bureauzijde accounts helpen ontwikkelen en diepgang op merken creëren;
  • Vanuit rol aan klantzijde samenwerken met reclamebureaus om merk te bouwen en campagnes te ontwikkelen;
  • Coachen, inspireren en eventueel leidinggeven;
  • Pré: mogelijkheid tot partnership.

Gewenst bureau/bedrijf: open communicatiecultuur; gedreven; kwaliteitsgericht; creatieve/innovatieve omgeving.

Persoon: ervaren merkenbouwer; geïntegreerde denker; oplossingsgericht; gedreven; coach; inspirator; analytisch, houdt van een rond verhaal; hart voor het creatieve proces; uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.

> 15 jaar ervaring als Strategy Director bij reclame bureaus:

  • Eindverantwoordelijk voor merk- en communicatiestrategie en de ontwikkeling en uitwerking van geïntegreerde campagnes van klanten;
  • Advies aan directies en marketingmanagement op het gebied van merkstrategieontwikkeling, visieontwikkeling, portfoliobeleid, marketingstrategie, productontwikkeling en (interne) communicatie.

Accounts: A-merken, o.a. in de energie, financiële dienstverlening; zorgsector; FMCG branche.

Awards: Effies en San accenten, Mobile of the Day Award.

Opleidingen: Hyper Island – Digital Strategy; hbo Communicatie.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) en in woord en geschrift.

Bereisbare regio: Noord en Zuid Holland.

Dienstverband: freelance/interim beschikbaar voor voor 4 dagen of op fulltime basis.

Salarisindicatie: € 6.500,- / 9.500,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van functie/partnership.

Tariefindicatie: € 110,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.