Kandidaat: ACCOUNT DIRECTOR

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Retail & Content & Video & Advertising & Internationaal
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 18407)

Gewenste positie: een inhoudelijke functie als Account Director bij een bureau waar ze verantwoordelijk wordt voor meerdere accounts, waar ze strategisch betrokken is bij ‘big ideas’ voor klanten maar waar ze ook bij het productieproces betrokken vanuit is vanuit haar AD rol. Dit bij een bureau met een persoonlijke mensgerichte cultuur.

  • Verantwoordelijkheid voor (meerdere) accounts;
  • Inhoudelijk adviseren van opdrachtgevers vanuit merkidee over de lange termijn doelstellingen en dit vertalen naar 360 graden campagnes;
  • Opstellen jaarplanning, offertes en bewaking budgetten;
  • Samenwerken met creatie, strategie;
  • Managen/aansturen projectteams en accountmanagers;
  • Betrokken bij executie/productie en kwaliteitsbewaking van haar opdrachten;
  • Pre: MT rol. Heeft interesse in bedrijfsvoering, het runnen van een bureau en het betrekken van de mensen.
  • Tevens geïnteresseerd in innovatie, AI.

Gewenst bureau/brand: strategisch 360 graden bureau of start/scale-up. Cultuur: open communicatie, ruimte voor ontwikkeling, waar je samenwerkt met creatie en strategie en productie, waar je van elkaar leert.

Persoon/eigenschappen: doener, daadkrachtig, resultaatgericht, financieel sterk, strategisch, communicatief vaardig, leergierig, ambitieus, sympathiek en sociaal, klant- en servicegericht, stressbestendig, kwaliteitsgericht, nieuwsgierig, houdt van samenwerken op constructieve manier, energiek en enthousiast, goede algemene ontwikkeling en op de hoogte van actualiteiten en trends.

Ervaring: > 5 jaar als Accountmanager bij een thema/360 graden bureau:

  • Verantwoordelijk voor het inhoudelijk adviseren van opdrachtgevers (vanuit big idea) t/m de bewaking van de executie;
  • De lange termijn doelstellingen vertalen naar 360 graden campagnes, i.s.m. strategie en creatie; 
  • Opstellen jaarplanning, offertes en bewaking budgetten;
  • Samenwerken met creatie, strategie;
  • Managen/aansturen projectteams en accountmanagers.

Accounts: B2C / A-merken, branches o.a. zakelijke dienstverlening, telecom, retail.

Opleidingen: Wo, Marketing & Communicatie

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband (uitzicht op).

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam.

Salarisindicatie: € 5.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.