Gewenst project: Creatief (Merk)Strateeg, een rol op het snijvlak van strategie en creatie met de focus op branding:
- Verantwoordelijk voor merkstrategie, samenwerken met account, nauw betrokken bij pitchtrajecten:
- Behoefte, vraag of probleemstelling vertalen naar een effectieve merkstrategie
- Complexe klantvraagstukken oplossen, positioneringsvraagstukken in kaart brengen, vertroebelde merkidentiteit helder krijgen
- Doorvertalen strategie naar creatie, merkverhaal schrijven, tone of voice bepalen
- Begeleiden workshops en merksessies waarin op zoek gegaan wordt naar merkessentie en -verhaal; helderheid en duidelijkheid creëren
- Betrokken bij het vertalen van de strategie naar een creatief concept
Gewenst bureau: klein tot middelgroot, inspirerend (design/branding) bureau met een focus op branding.
Expertise: positionering- en (re)branding trajecten, ontwikkelen merknamen en brandstories, pay-offs.
Persoon/kenmerken: creatief, strategisch en taalkundig sterk; communicatief sociaal vaardig; sprankelend; enthousiasmerend; analytisch; verbinder; probleemoplosser; merkenbouwer; empathisch; kritisch; affiniteit met sociologie en psychologie; helder in communicatie, ook goede copyskills.
> 10 jaar ervaring als Merkstrateeg en als Concepter bij branding en consultancy agency:
- Ontwikkelen merkstrategie & -positionering
- Begeleiden en coachen klant gedurende (re)branding traject en implementatie
- Op effectieve en doeltreffende manier de kaders schetsen waarbinnen concepten succesvol kunnen worden ontwikkeld
- Onderzoek naar insights en juiste invalshoeken/haakjes voor merkconcepten & -identiteiten
- Ontwikkeling strategie en concepten t.b.v. customer loyalty & engagement
- Adviseren aan/sparringspartner voor opdrachtgevers over marketingstrategie
- Presenteren en ontwikkelen marketingactivatie concepten
- Ontwikkelen activatie campagne strategie (middelen en kanalen)
- Enthousiasmeren en inspireren klant en (intern) team met nieuwe strategieën
- Ontwikkeling strategieën t.b.v. new business.
- Onderdeel van management team, verantwoordelijk voor de interne strategie (positionering, branding, marketing)
Accounts: A-Merken in de lifestyle, fashion, automotive, transport, horeca, retail, vastgoed, TV/Media branche, FMCG branche.
Opleidingen: Master Media en Journalistiek; Bachelor Media en Cultuur; VWO.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en schrift.
ICT kennis: MacBook; Adobe InDesign & Photoshop; Keynote.
Projecten: events, activaties, websites (corporate, actie), online platforms, tv formats, radio & tv commercials, online games, mobile, banners, video, apps.
Bereisbare regio: Noord Holland, Zuid Holland, Utrecht.
Soort dienstverband: voor 32 uur p/week beschikbaar op freelance/interim basis.
Tariefsindicatie: € 100/110,- p/u, afhankelijk van de soort opdracht en periode (incl. onze marge).