Kandidaat: FREELANCE CREATIEF (MERK)STRATEEG

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Branding/design & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 18337)

Gewenst project: Creatief (Merk)Strateeg, een rol op het snijvlak van strategie en creatie met de focus op branding:

  • Verantwoordelijk voor merkstrategie, samenwerken met account, nauw betrokken bij pitchtrajecten:
  • Behoefte, vraag of probleemstelling vertalen naar een effectieve merkstrategie
  • Complexe klantvraagstukken oplossen, positioneringsvraagstukken in kaart brengen, vertroebelde merkidentiteit helder krijgen
  • Doorvertalen strategie naar creatie, merkverhaal schrijven, tone of voice bepalen
  • Begeleiden workshops en merksessies waarin op zoek gegaan wordt naar merkessentie en -verhaal; helderheid en duidelijkheid creëren
  • Betrokken bij het vertalen van de strategie naar een creatief concept

Gewenst bureau: klein tot middelgroot, inspirerend (design/branding) bureau met een focus op branding.

Expertise: positionering- en (re)branding trajecten, ontwikkelen merknamen en brandstories, pay-offs.

Persoon/kenmerken: creatief, strategisch en taalkundig sterk; communicatief sociaal vaardig; sprankelend; enthousiasmerend; analytisch; verbinder; probleemoplosser; merkenbouwer; empathisch; kritisch; affiniteit met sociologie en psychologie; helder in communicatie, ook goede copyskills.

> 10 jaar ervaring als Merkstrateeg en als Concepter bij branding en consultancy agency:

  • Ontwikkelen merkstrategie & -positionering
  • Begeleiden en coachen klant gedurende (re)branding traject en implementatie
  • Op effectieve en doeltreffende manier de kaders schetsen waarbinnen concepten succesvol kunnen worden ontwikkeld
  • Onderzoek naar insights en juiste invalshoeken/haakjes voor merkconcepten & -identiteiten
  • Ontwikkeling strategie en concepten t.b.v. customer loyalty & engagement
  • Adviseren aan/sparringspartner voor opdrachtgevers over marketingstrategie
  • Presenteren en ontwikkelen marketingactivatie concepten
  • Ontwikkelen activatie campagne strategie (middelen en kanalen)
  • Enthousiasmeren en inspireren klant en (intern) team met nieuwe strategieën
  • Ontwikkeling strategieën t.b.v. new business.
  • Onderdeel van management team, verantwoordelijk voor de interne strategie (positionering, branding, marketing)

Accounts: A-Merken in de lifestyle, fashion, automotive, transport, horeca, retail, vastgoed, TV/Media branche, FMCG branche.

Opleidingen: Master Media en Journalistiek; Bachelor Media en Cultuur; VWO.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en schrift.

ICT kennis: MacBook; Adobe InDesign & Photoshop; Keynote.

Projecten: events, activaties, websites (corporate, actie), online platforms, tv formats, radio & tv commercials, online games, mobile, banners, video, apps.

Bereisbare regio: Noord Holland, Zuid Holland, Utrecht.
Soort dienstverband: voor 32 uur p/week beschikbaar op freelance/interim basis.

Tariefsindicatie: € 100/110,- p/u, afhankelijk van de soort opdracht en periode (incl. onze marge).