Gewenst project: een positie als UX writer:
- Het bedenken en schrijven van een glad en vloeiend customer journey in een teamverband met UX-designers, digital marketeers, developers, data scientists, etc...
- Copy en concept voor customer journeys, websites en social media;
- Werken aan de transitie van een traditioneel bedrijf naar digital driven business.
Gewenst bureau/brand: klantzijde, reclamebureau, mediabureau, activatiebureau, themabureau, communicatiebureau, award winning, agile omgeving.
Persoon/eigenschappen: Kandidaat is een sociaal, empathisch en optimistisch persoon. Wat hem het beste kenmerkt is zijn vindingrijke geest en dat hij een ‘goalgetter’ is. 'Voor alles is een oplossing te bedenken', is zijn motto. Hij is een teamspeler, maar kan ook zelfstandig projecten aanpakken. Creativiteit is zijn drijfveer in zijn denken en doen. Als schrijver is hij precies, kan hij goed luisteren en heb een goed gevoel voor humor. Zijn ‘professional delight’ is om communicatieproblemen op te lossen, de UX te bedenken of te verbeteren. Om samen in een team van professionals aan een merk, product of dienst te werken.
Ervaring: 20 jaar, Digital copywriter, UX writer bij bureaus, aan klantzijde en als freelancer:
- UX-copy en concept voor customer journeys;
- Samenwerken met UX-designers, digital marketeers, developers, data scientists;
- Behavioural Design;
- Persuasive & conceptual copy.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. energie, automotive, finance, FMCG, goede doelen, entertainment, overheid, pharma, toerisme, sport, uitgeverij, industrie.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Beschikbaar: per 1 mei 2021
Dienstverband: op freelance of interim basis.
Tariefindicatie: € 85, - per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.