Kandidaat: STUDIO-TRAFFIC-OPERATIONS MANAGER

  • Man, 47 jaar
  • Vast
  • WIJK BIJ DUURSTEDE
  • Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 16434)

Gewenste positie: overkoepelende en verbindende schakel tussen opdrachtgever, strategie, creatie en delivery:

  • Traffic management: het regelen en het oplossen van vraagstukken;
  • Mensen verbinden en motiveren, teams samenstellen op basis van inhoud en persoonlijkheid en zorgen voor optimale bezetting;
  • Sourcen: aanhaken externe partijen en freelancers en zorgen voor (technische) apparatuur;
  • Het opstellen en bewaken van begrotingen en planningen om goed te renderen;
  • Grootste kracht ligt bij offline. DM, print, outdoor, POS, \"gekke dingen\".

Gewenst bureau/brand: multidisciplinair, niet te groot bureau, platte organisatie met een betrokken en no-nonsens cultuur.

Persoon/eigenschappen: stevige persoonlijkheid met gevoel voor humor en in staat een bijdrage te leveren aan de goede sfeer en samenwerking binnen de afdeling; verbinder; teamplayer; punctueel; planner; efficiënt, gemotiveerd, productief, vindingrijk, enthousiast, betrokken, volhardend, stressbestendig, analytisch, pragmatisch, hands-on mentaliteit, gedreven om taken op te pakken die niet specifiek af te kaderen zijn.

Ervaring: +15 jaar bij (internationale) reclame en communicatiebureaus en aan klantzijde als Studio Manager, Traffic Manager, Production Manager, Operations Manager, Producer.

  • Inplannen Creatie en Studio en creëren van capaciteit, inclusief het aansturen en managen van deze mensen (10 FTE);
  • Contact met opdrachtgevers over uitvoering van vormgeving en oplevering van print en digitale documenten en alle productionele zaken die daarbij horen;
  • Trafficmanagement;
  • Opstellen van begrotingen en planningen en de bewaking daarvan;
  • Verantwoordelijk voor inzet van freelancers en selectie van externe partijen;
  • Managen van grote en kleine projecten;
  • Het houden van overzicht en het grote geheel, maar is ook op de hoogte van details;
  • Volwaardig gesprekspartner voor directie, strategie, creatie en opdrachtgever;
  • Verantwoordelijk voor en sourcen / inkopen van (externe) productie zoals DTP, prepress, grafische goederen en diensten, drukwerk, direct mail, POS-materiaal, outdoor, bestickering voor OV en luchtvaart, gadgets, web, RTV, e-mails, banners, social media, events;
  • Art buying, copy, fotografie, illustraties;
  • Inkopen van prepress, drukwerk (DM, Outdoor, POS-materiaal, verpakkingen, etc.), print, fulfilment, data, mail, gadgets, textiel, gimmicks;
  • Toetsing en advies over online planningssysteem en toetsing van het gebruikte CMS;
  • Opzetten en aansturen van een eigen prepress afdeling op de studio;
  • Adviseren directie aangaande opstellen (jaar)begrotingen.

Accounts: A-merken (luchtvaart, zakelijke dienstverlening, automotive, FMCG, telecom, kansspelen, loyaltyprogramma's, food & beverage); Rijksoverheid; goede doelen.

Opleidingen: MTS, grafisch Lyceum Utrecht; hbo level grafisch Management & Marketing (1 jarig).
Cursussen: digital courses: Project Management, Facebook, Social Media, Analytics, SEO, Email Marketing, Planning, Privacy and Data, Effective Online Video; Digitale Toegankelijkheid

Talenkennis: Nederlands native, Engels vloeiend en Duits goed in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows/Google
  • MS Office
  • Adobe (Acrobat Pro)
  • Isgram/Xgram
  • Filemaker Pro
  • Float
  • Digitale Toegankelijkheid (WCAG)

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Beschikbaar: op korte termijn.
Bereisbare regio: Midden Nederland en Amsterdam.

Salarisindicatie: € 4.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.