Gewenst project: een afwisselende, creatieve functie als Copywriter/Content Creator waar haar passie voor schrijven en branding tot uiting kan komen:
- Vertalen van ideeën naar concrete en overtuigende uitingen; van poster oneliners en zakelijke interviews op papier tot aan pakkende website copy of een persoonlijk, prikkelend merkverhaal;
- Content ontwikkelen (short- en long copy);
- Social media kanalen monitoren en naar een hoger level tillen;
- Meedenken over social media- en reclamestrategieën, concepten, campagnes en branding;
- Bewaken van de tone of voice en de merk identity;
- Concepting en brainstorrmen, inhakers bedenken;
- Adviseren en idee/concept pitchen;
- Zich verder ontwikkelen m.b.t. visuals en (online) video.
Gewenst bureau/bedrijf/omgeving: een flexibele, jonge en dynamische werkomgeving bij een internationaal, creatief bureau.
Persoon/eigenschappen: kan goed werken onder druk; proactief; flexibel; creatief; oog voor details; passie voor schrijven (journalistieke achtergrond); nieuwsgierig; ambitieus en gedreven; leergierig; energiek en enthousiasmerend; taalkundig sterk in Nederlands en Engels.
5+ jaar ervaring als freelancer (eigen content agency), daarvoor als Content Creator bij een succesvolle start-up en een B2B reisuitgever:
- Eigen maken van tone-of-voice eigen en creëren van uitingen die naadloos aansluiten bij elk bedrijf of merk;
- Schrijven van content voor vakbladen in de reisbranche, zowel digitaal als print;
- Beheren en monitoren van verschillende social media kanalen;
- Opzetten van social media campagnes;
- Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse commerciële content (short- en long copy, o.a. advertorials, reportages, blogs, advertenties, achtergrondartikelen, interviews);
- Ontwikkelen van SEO teksten en campagnes;
- Schrijven van persberichten;
- E-mailmarketing;
- Ontwikkelen van brand stories en merkbeloftes;
- Optimaliseren van tekst en visuals op basis van A-B testen, brainstorms en Commercial Views;
- Aanspreekpunt m.b.t. tekst en creatie;
- Ervaring met SCRUM en verschillende CMS systemen.
Opleidingen:
- Master of Arts in Journalistiek en Nieuwe Media
- Hbo Marketing communicatie
- Advanced Advertising Strategies (A) en Building Brands (A) aan de New York University (NYU)
- Summer course Rhetoric (Berkeley California)
Cursussen: Copywriting, Time management, SEO.
Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en schrift, Duits en Frans (voldoende).
ICT ervaring: MS Word, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Add Content,
WordPress, Google Analytics, multiple CMS systems.
Bereisbare regio: Noord Holland.
Dienstverband: freelance/interim basis.
Tariefindicatie: 80/90,- afhankelijk van soort/duur van de opdracht.