Kandidaat: FREELANCE COPY - CONTENT CREATOR

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Advertising & Social
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 15094)

Gewenst project: een afwisselende, creatieve functie als Copywriter/Content Creator waar haar passie voor schrijven en branding tot uiting kan komen:

  • Vertalen van ideeën naar concrete en overtuigende uitingen; van poster oneliners en zakelijke interviews op papier tot aan pakkende website copy of een persoonlijk, prikkelend merkverhaal;
  • Content ontwikkelen (short- en long copy);
  • Social media kanalen monitoren en naar een hoger level tillen;
  • Meedenken over social media- en reclamestrategieën, concepten, campagnes en branding;
  • Bewaken van de tone of voice en de merk identity;
  • Concepting en brainstorrmen, inhakers bedenken;
  • Adviseren en idee/concept pitchen;
  • Zich verder ontwikkelen m.b.t. visuals en (online) video.

Gewenst bureau/bedrijf/omgeving: een flexibele, jonge en dynamische werkomgeving bij een internationaal, creatief bureau.

Persoon/eigenschappen: kan goed werken onder druk; proactief; flexibel; creatief; oog voor details; passie voor schrijven (journalistieke achtergrond); nieuwsgierig; ambitieus en gedreven; leergierig; energiek en enthousiasmerend; taalkundig sterk in Nederlands en Engels.

5+ jaar ervaring als freelancer (eigen content agency), daarvoor als Content Creator bij een succesvolle start-up en een B2B reisuitgever:

  • Eigen maken van tone-of-voice eigen en creëren van uitingen die naadloos aansluiten bij elk bedrijf of merk;
  • Schrijven van content voor vakbladen in de reisbranche, zowel digitaal als print;
  • Beheren en monitoren van verschillende social media kanalen;
  • Opzetten van social media campagnes;
  • Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse commerciële content (short- en long copy, o.a. advertorials, reportages, blogs, advertenties, achtergrondartikelen, interviews);
  • Ontwikkelen van SEO teksten en campagnes; 
  • Schrijven van persberichten;
  • E-mailmarketing;
  • Ontwikkelen van brand stories en merkbeloftes;
  • Optimaliseren van tekst en visuals op basis van A-B testen, brainstorms en Commercial Views;
  • Aanspreekpunt m.b.t. tekst en creatie;
  • Ervaring met SCRUM en verschillende CMS systemen.

Opleidingen:

  • Master of Arts in Journalistiek en Nieuwe Media
  • Hbo Marketing communicatie
  • Advanced Advertising Strategies (A) en Building Brands (A) aan de New York University (NYU)
  • Summer course Rhetoric (Berkeley California)

Cursussen: Copywriting, Time management, SEO.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en schrift, Duits en Frans (voldoende).

ICT ervaring: MS Word, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Add Content,
WordPress, Google Analytics, multiple CMS systems.

Bereisbare regio: Noord Holland.

Dienstverband: freelance/interim basis.

Tariefindicatie: 80/90,- afhankelijk van soort/duur van de opdracht.