Gewenste positie: een brede positie op het gebied online branding/positionering van merken:
- A.d.h.v. onderzoek / insights het ontwikkelen van Influencer / Social Strategie, campagnes en concepten;
- Sparringpartner, creatief meedenken (intern en extern);
- Het geven van workshops, co-creatie, trainingen m.b.t. content en/of Influencer Marketing;
- Copywriting, het creëren (tekst, beeld of video) en/of bedenken van creatieve content;
- Zich verder kunnen ontwikkelen bijv. m.b.t. digitale marketing;
- Verder bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het vakgebied Influencer Marketing.
Gewenst bureau/bedrijf/omgeving: open communicatiecultuur.
Persoon/eigenschappen: sparringpartner voor creatieve ideeën; collegiaal; open communicatieve en sociale persoonlijkheid; hulpvaardig; schakelt snel, pakt zaken snel op; pro-actief; gunfactor; empathisch vermogen; marketing- en merkdenker; analytisch en logisch denkvermogen. Groot netwerk in Amsterdam, ervaring m.b.t. fashion en lifestyle, sociologie en psychologie, wat beweegt mensen, waar bevindt zich de doelgroep. Up-to-date m.b.t. trends in social- en online marketing.
Ervaring: 4,5 jaar op Influencer Marketing, Digital PR en Social/Digital content gebied:
1 jaar Head of Social / Digital in een corporate omgeving:
- Medeverantwoordelijk voor creëren van een digitale transformatie;
- Webcare-team uitbouwen en professionaliseren;
- Social strategie bepalen en zorgen voor de executie;
- Mensen meenemen/vormen van een team dat dit kan uitvoeren;
- Bij stakeholders en bestuur de evangelie van het belang van social uitdragen.
3,5 jaar ervaring als Digital Content Strategist / Influencer Markteer / PR Manager bij een social media en een pr bureau:
- Verantwoordelijk voor (opzetten van) de digitale bedrijfstak;
- (Online) influencer marketing;
- Social media strategie en uitvoering;
- Online branding;
- Content marketing;
- Copywriting, het creëren (tekst, beeld of video) en/of bedenken van creatieve content;
- Bedenken en produceren contentformats;
- Procesmanagement,
Daarnaast freelance werk als Digital PR- en Social Content Maker/Strateeg:
- Content creatie: van strategie tot uitvoering;
- Ontwikkelen van snelgroeiende, succesvolle (social/digital) communities.
Hiervoor stage Online Community- & Social Media Manager bij een online platform.
Accounts: A-Merken o.a. in de retail, FMCG, fashion, telecom en finance branche.
Opleidingen: wo Master Beleid, Communicatie & Organisatie, hbo Social Work en copywriting.
Tools: Coosto, Buzzcapture, Iconosquare, Wordpress/CMS-systemen, Keynote, Powerpoint, Photoshop.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en geschrift.
Bereisbare regio: Noord Holland.
Dienstverband: fulltime beschikbaar (bij voorkeur 4 dagen) voor een vast dienstverband, eventueel freelance/interim.
Salarisindicatie: € 4.250,- o.b.v 36 uur + 13e maand, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden,
Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.