Kandidaat: HEAD OF DIGITAL - SOCIAL

  • Vrouw, 33 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14692)

Gewenste positie: een brede positie op het gebied online branding /positionering van merken:

  • A.d.h.v. onderzoek / insights het ontwikkelen van Influencer / Social Strategie, campagnes en concepten;
  • Sparringpartner, creatief meedenken (intern en extern);
  • Het geven van workshops, co-creatie, trainingen m.b.t. content en/of Influencer Marketing;
  • Copywriting, het creëren (tekst, beeld of video) en/of bedenken van creatieve content;
  • Zich verder kunnen ontwikkelen bijv. m.b.t. digitale marketing;
  • Verder bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het vakgebied Influencer Marketing.

Gewenst bureau/bedrijf/omgeving: open communicatiecultuur.

Persoon/eigenschappen: sparringpartner voor creatieve ideeën; collegiaal; open communicatieve en sociale persoonlijkheid; hulpvaardig; schakelt snel, pakt zaken snel op; pro-actief; gunfactor; empathisch vermogen; marketing- en merkdenker; analytisch en logisch denkvermogen. Groot netwerk in Amsterdam, ervaring m.b.t. fashion en lifestyle, sociologie en psychologie, wat beweegt mensen, waar bevindt zich de doelgroep. Up-to-date m.b.t. trends in social- en online marketing.

Ervaring: 4,5 jaar op Influencer Marketing, Digital PR en Social/Digital content gebied:

1 jaar Head of Social / Digital in een corporate omgeving:

  • Medeverantwoordelijk voor creëren van een digitale transformatie;
  • Webcare-team uitbouwen en professionaliseren;
  • Social strategie bepalen en zorgen voor de executie;
  • Mensen meenemen/vormen van een team dat dit kan uitvoeren;
  • Bij stakeholders en bestuur de evangelie van het belang van social uitdragen.

3,5 jaar ervaring als Digital Content Strategist / Influencer Markteer / PR Manager bij een social media en een pr bureau:

  • Verantwoordelijk voor (opzetten van) de digitale bedrijfstak;
  • (Online) influencer marketing;
  • Social media strategie en uitvoering;
  • Online branding;
  • Content marketing;
  • Copywriting, het creëren (tekst, beeld of video) en/of bedenken van creatieve content;
  • Bedenken en produceren contentformats;
  • Procesmanagement,

Daarnaast freelance werk als Digital PR- en Social Content Maker/Strateeg:

  • Content creatie: van strategie tot uitvoering;
  • Ontwikkelen van snelgroeiende, succesvolle (social/digital) communities.

Hiervoor stage Online Community- & Social Media Manager bij een online platform.

Accounts: A-Merken o.a. in de retail, FMCG, fashion, telecom en finance branche.

Opleidingen: wo Master Beleid, Communicatie & Organisatie, hbo Social Work en copywriting.

Tools: Coosto, Buzzcapture, Iconosquare, Wordpress/CMS-systemen, Keynote, Powerpoint, Photoshop.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en geschrift.

Bereisbare regio: Noord Holland. 

Dienstverband: fulltime beschikbaar (bij voorkeur 4 dagen) voor een vast dienstverband, eventueel freelance/interim.

Salarisindicatie: € 4.250,- o.b.v 36 uur + 13e maand, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden,

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.