Kandidaat: DIGITAL CONSULTANT

  • Vrouw, 31 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Online Marketing & Content & Media & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14687)

Gewenste positie: een klantgerichte rol als Digital Consultant/Client Manager op het gebied van (dynamic) digital advertising:

  • Ontwikkelen van digitale mediaplannen;
  • Bouwen en onderhouden van relaties met klanten;
  • Adviseren van klanten over digital advertising;
  • Zorgen dat projecten goed verlopen (binnen tijd en budget, kwaliteit bewaken).

Gewenst bureau/brand: klantzijde of tech omgeving.

Persoon/eigenschappen: ruime kennis van digital en programmatic, teamplayer, communicatief en sociaal sterk.

Ervaring: >5 jaar, o.a. als Digital Campaign Manager, Programmatic Video & Display Consultant, Social Advertising Consultant en Sales Executive New Business bij digital marketing en mediabureaus:

  • Ontwikkelen van digitale media plannen voor klanten en mediabureaus;
  • Verantwoordelijk voor het managen, monitoren en optimaliseren van online campagnes op alle digitale kanalen (display, programmatic, video advertising, social en branded content) om KPI’s te behalen;
  • Analyseren en rapporteren van online campagnes;
  • Adviseren van klanten op het gebied van online media (budget, platforms, operators en sites);
  • Verantwoordelijk voor de administratie van projecten, waaronder bewaken van budgetten;
  • Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en trends in online advertising;
  • Samenwerken met andere interne afdelingen en externe partijen/bureaus;
  • Trainen van junioren;
  • Geven van workshops en digital trainings aan accountmanagers;
  • Zorgen dat voorstellen goed worden opgevolgd en geïmplementeerd;
  • Onderhandelen over de beste prijs op campagneniveau om zo de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor klanten te behalen;
  • Bewaken van de kwaliteit van programmatic campagnes en verhogen van resultaten;
  • Meten, analyseren, optimaliseren en rapporteren van online campagnes;
  • Verantwoordelijk voor social media campagnes en strategieën;
  • Verantwoordelijk voor up en cross selling voor new business klanten;
  • Onderhouden van relaties met adverteerders en mediabureaus.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, retail, automotive.

Opleidingen: Communicatiemanagement
Stage: Display Consultant

Cursussen:

  • Google Analytics, Fundamentals, Display, Video en DV360, Google
  • Facebook Certification
  • SEO/SEA

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar (bij voorkeur 36 uur p/week) voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 4.200/4.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.