Kandidaat: FREELANCE HEAD OF CONTENT-SOCIAL

  • Freelance
  • HILVERSUM
  • Content & Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14662)

Gewenste positie: een verantwoordelijke marketing/communicatie functie met de focus op strategie, van branding t/m activatie en lead generatie:

  • Het ontwikkelen van online, content en social strategieën;
  • Het adviseren, presenteren, overtuigen en meenemen van opdrachtgevers en stakeholders;
  • Betrokken bij new business en pitchen;
  • Briefings schrijven, richting geven en concepten ontwikkelen;
  • Schakelen met creatie, projectteams en externe partijen;
  • Hands-on meewerken waar nodig, bijv. op het gebied van copy, projectmanagement, UX flows en customer journeys;
  • Bewaken van strategie en executie, focus op resultaat.

Gewenst bureau/brand: bureau met een digitale innovatieve focus dat mooi en resultaatgericht werk maakt waar kandidate haar kennis, ervaring en passie kan inzetten.

Soort projecten: focus op online projecten op het gebied van content, online marketing, storytelling, visueel mooi en effectief werk maken.

Persoon/eigenschappen: ondernemend; creatief; ambitieus; analytisch; kansenspotter; kwaliteit- en resultaatgericht; pro-actief; enthousiast; communicatief; commercieel; betrokken; gedreven.

Ervaring: > 10 jaar als Strategy Director, Content Strateeg en Head of Content bij een digital, reclame, social- en communicatiebureau en aan klantzijde:

  • Strategieverantwoordelijk en sparringpartner voor verschillende accounts m.b.t. digital, social, content, merk en communicatie;
  • New business, client management, pitchtrajecten;
  • Ontwikkelen van concepten en campagnes, social media (concepting, advertising, community management, reporting);
  • Begeleiden en bewaken van creatie en executie;
  • Het geven van presentaties en workshops;
  • Deskresearch, analyseren van marktdata, initiëren en begeleiden onderzoek;
  • Integratie new media (paid, earned, owned), social media en diverse tools om dichter bij de consument te komen (o.a. uitwerking van community platform en mobiele app);
  • Projectmanagement, schrijven van briefings, beheren en bewaken van budget;
  • Media advies o.b.v. strategie;
  • Managen van afdeling (+/- 10 man);
  • Interne aansturing, leiding en verantwoordelijkheid over (project)team en studio, externe aansturing en coördinatie van leveranciers;
  • Lid MT.

Accounts: B2C/B2B, A-Merken, ervaring in alle branches.

Opleidingen: Master Marketing; Bachelor Commerciële Economie.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Bereisbare regio: ’t Gooi, Midden Nederland, Noord Holland.

Dienstverband: 4 dagen per week (eventueel fulltime) beschikbaar op freelance basis. 

Tariefindicatie: € 80/100,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.