Gewenste positie: een functie als CSD of Business Director bij een middelgroot (boutique) agency of inhouse creative departement bij een toffe brand, of als MD bij een wat kleiner bureau:
- Verantwoordelijk voor account en projectteam, aansturen en coachen teams;
- Opzetten en structuren van accountafdeling;
- Verantwoordelijk voor BBI (Bruto Bureau Inkomen), financiële forecast;
- Eindverantwoordelijk voor klanten;
- Lead rol bij new business (aanvragen oppakken en vertalen naar kansen, onderhandelen contract/voorwaarden en account set-up, begeleiden pitches en aansturen pitch team);
- Pré: lid MT, impact kunnen maken, meedenken over visie/strategie etc.
Gewenst bureau/brand: boutique agency (klein tot middelgroot). Of klantzijde in de rol van opzetten van een in-house agency of een (client)lead rol als dat er al is.
Persoon/eigenschappen: uitstekende communicatieve- en sociale vaardigheden, commercieel inzicht, pro-actief, energiek, gedetailleerd, creatief. Persoonlijke interesses; psychologie/holisme, kunst, interior design, sport.
Ervaring: 10+ jaar in Account rollen (o.a. CSD, lid MT) bij reclamebureaus en een social bureau:
- Verantwoordelijk voor omzet (BBI), sturen op prognoses, financiële controle/gezondheid, groei klanten/omzet;
- Eindverantwoordelijk voor key accounts -grootste account(s) in termen van BBI;
- Leidende rol in new business en pitches en verantwoordelijk voor cross sell en opstellen business development plannen;
- Verantwoordelijk voor de onderhandeling van alle contracten (huidige klanten en prospects);
- Managen ven coachen van accountteams (4-6 Account Managers). Plus het selecteren en interviewen van potentiële kandidaten;
- Opzetten van juridische richtlijnen voor het hele bureau en klanten;
- Opzetten van standaard werkprocedures voor de accountafdeling;
- Rapporteren aan Managing Director en CCO;
- Nauw samenwerken met de marketingafdeling en agile teams om communicatiedoelstellingen te realiseren en hen helpen met de strategie en visie voor de korte en lange termijn;
- Meten en rapporteren van prestaties van alle marketingcampagnes en toetsen aan doelen (KPI's);
- Briefen en aansturen van externe partijen (pr-media- productiebureaus, ontwerpers/fotografen/geluidsstudio's, digitale bureaus enz.);
- Samen met het creatieve team de creatieve ontwikkeling en brainstorms leiden voor nieuwe multichannelcampagnes en merkgerelateerde projecten;
- Budgetten en tijdschema's beheren.
Expertise: Allround expertise en ervaring in 360 geïntegreerde campagnes. Beheren en leiden van geïntegreerde (360°) merk-/marketingcampagnes, waaronder reclame, merkactivaties, branded content/social media, PR, direct marketing, interne communicatie, video- en fotoshoots enz.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, o.a. Samsung, Heineken, NS, McDonald’s, NGO’s.
Opleidingen: Persuasive Communication (Master) & Communication (BSc) & Hogere Hotelschool Den Haag (BSc).
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: per direct beschikbaar
Bereisbare regio: Noord-Holland (Amsterdam).
Salarisindicatie: € 6.500/7.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: € 95/100,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.