Kandidaat: CSD - BUSINESS DIRECTOR - MD

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Productie & Klantzijde/brands & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14452)

Gewenste positie of project: een functie als CSD of Business Director bij een middelgroot (boutique) agency of inhouse creative departement bij een toffe brand, of als MD bij een wat kleiner bureau:

  • Verantwoordelijk voor account en projectteam, aansturen en coachen teams;
  • Opzetten en structuren van accountafdeling;
  • Verantwoordelijk voor BBI (Bruto Bureau Inkomen), financiële forecast;
  • Eindverantwoordelijk voor klanten;
  • Lead rol bij new business (aanvragen oppakken en vertalen naar kansen, onderhandelen contract/voorwaarden en account set-up, begeleiden pitches en aansturen pitch team);
  • Pré: lid MT, impact kunnen maken, meedenken over visie/strategie etc.

Gewenst bureau/brand: boutique agency (klein tot middelgroot). Of klantzijde in de rol van opzetten van een in-house agency of een (client)lead rol als dat er al is.

Persoon/eigenschappen: uitstekende communicatieve- en sociale vaardigheden, commercieel inzicht, pro-actief, energiek, gedetailleerd, creatief. Persoonlijke interesses; psychologie/holisme, kunst, interior design, sport.

Ervaring: 10+ jaar in Account rollen (o.a. CSD, lid MT) bij reclamebureaus en een social bureau:

  • Verantwoordelijk voor omzet (BBI), sturen op prognoses, financiële controle/gezondheid, groei klanten/omzet;
  • Eindverantwoordelijk voor key accounts -grootste account(s) in termen van BBI;
  • Leidende rol in new business en pitches en verantwoordelijk voor cross sell en opstellen business development plannen;
  • Verantwoordelijk voor de onderhandeling van alle contracten (huidige klanten en prospects);
  • Managen ven coachen van accountteams (4-6 Account Managers). Plus het selecteren en interviewen van potentiële kandidaten;
  • Opzetten van juridische richtlijnen voor het hele bureau en klanten;
  • Opzetten van standaard werkprocedures voor de accountafdeling;
  • Rapporteren aan Managing Director en CCO;
  • Nauw samenwerken met de marketingafdeling en agile teams om communicatiedoelstellingen te realiseren en hen helpen met de strategie en visie voor de korte en lange termijn;
  • Meten en rapporteren van prestaties van alle marketingcampagnes en toetsen aan doelen (KPI's);
  • Briefen en aansturen van externe partijen (pr-media- productiebureaus, ontwerpers/fotografen/geluidsstudio's, digitale bureaus enz.);
  • Samen met het creatieve team de creatieve ontwikkeling en brainstorms leiden voor nieuwe multichannelcampagnes en merkgerelateerde projecten;
  • Budgetten en tijdschema's beheren.

Expertise: Allround expertise en ervaring in 360 geïntegreerde campagnes. Beheren en leiden van geïntegreerde (360°) merk-/marketingcampagnes, waaronder reclame, merkactivaties, branded content/social media, PR, direct marketing, interne communicatie, video- en fotoshoots enz.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, o.a. Samsung, Heineken, NS, McDonald’s, NGO’s.

Opleidingen: Persuasive Communication (Master) & Communication (BSc) & Hogere Hotelschool Den Haag (BSc).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: beschikbaar half 2024

Bereisbare regio: Noord-Holland (Amsterdam), Randstad.

Salarisindicatie: € 6.500/7.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 95/100,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.