Kandidaat: CREATIVE - COPYWRITER

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Activatie & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14372)

Gewenste positie: een rol als Senior Creative Concepter/Copywriter waarbij creativiteit op één staat:

  • Concepting, creatie & copy;
  • Verrassende insights zijn de holy grail;
  • Strategisch meedenken;
  • Samenwerken, brainstormen en sparren met andere creatieven;
  • Concepten tactisch blenden in de dagelijkse routine;
  • Altijd op zoek naar andere manieren waarop je naar bestaande producten/diensten kunt kijken;
  • Inspireren, prikkelen, nieuwsgierigheid aanwakkeren en een vleugje humor kan nooit kwaad;
  • Projecten: campagnes, activaties, social media, long en short copy, rtv.

Gewenst bureau/brand: middelgroot inspirerend bureau of bedrijf met creatieve afdeling. Cultuur: slagvaardig, samenwerken aan gezamenlijk creatief doel, korte lijnen intern/met opdrachtgevers, doorgroei/ontwikkelingsmogelijkheden.

Persoon/eigenschappen: passie voor creatie & copy, nieuwsgierig, creatief, ambitieus, mensenmens, open, oprecht.

Ervaring: ruim 10 jaar ervaring als Creative/Copywriter, o.a. bij een creatief contentbureau, activatiebureau en een gerenommeerd internationaal reclamebureau:

  • Conceptontwikkeling in alle middelen; activatie, social media, (e)DM, print, POS, online video en rtv voor (inter)nationale A-merken;
  • Copy warrior voor (e)DM, RTV en print;
  • Ontwikkeling van campagnes;
  • Creatie & copy van social content.

Daarvoor 4 jaar ervaring als Content Manager bij een uitgeverij:

  • Verantwoordelijk voor online content: social media, website, mailings, feeds, online acties/campagnes
  • Schrijven van content, website usability en userfriendly t/m bewaken van de look & feel
  • Bedenken van creatieve en promotionele uitingen
  • Aansturen en begeleiden van redactieteam (8 FTE)

Opleidingen: Master Media & Cultuur; Minor Kritiek & Journalistiek. Film & Advertising; History of Advertising (University of Toronto).

Cursussen: Marketing Strategy, Behavioural Economics en Applied Behavioural Science.

Awards: SAN Accent; Dutch Interactive Awards; WOMMY Awards; PR Daily’s Digital Awards; European Excellence Awards; International Content Marketing Awards; DMA Echo Award; Caples Awards.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 5.750,- / € 6.250,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.