Kandidaat: CREATIVE

  • Vast
  • HAARLEM
  • Content & Klantzijde/brands & Digital & Advertising & Social & Internationaal
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14363)

Gewenste positie: een rol als Creative:

  • Copywriting;
  • Art direction;
  • Klantcontact; afstemmen, aanvoelen, presenteren;
  • Conceptpresentatie, overtuigen (in- en extern);
  • Sparren met development;
  • Samenwerken met strategie;
  • Coachende rol naar executie (studio / juniors/mediors creatives / stagiairs);
  • Hybride functie (art/copy/design i.c.m. strategie);
  • Ontwikkelen creatieve campagnes en positioneringstrajecten;
  • Conceptueel optrekken aan andere sr. Creatieven / Creative directors;
  • Betrokken vanaf de briefing tot aan de oplevering en aansturen in/extern team;
  • Eindverantwoordelijk voor projecten.

Gewenst bureau/brand: voorkeur voor klein tot middelgroot, onafhankelijk bureau, met bepaalde diepgang in het werk en met voorliefde, kennis en nieuwsgierigheid voor nieuwe media en de ontwikkelingen daarbinnen. Familiaire cultuur. Staat ook open voor klantzijde bij een merk/ in-house agency waar veel ruimte is voor creativiteit.

Persoon/eigenschappen: duizendpoot; collegiaal, leergierig, organisatorisch, nieuwsgierig, gedreven, loyaal, perfectionistisch, aanwezig, sociaal, gangmaker, betrokken.

Ervaring: 10+ jaar als Creative (art/copy) bij allround en digital agencies en aan klantzijde:

  • Ontwikkelen van (digitale) concepten en uitwerking (art én copy);
  • Ontwikkelen van content strategieën en content kalenders;
  • Betrokken bij herpositionering/re-branding en ontwikkeling van nieuwe Tone of Voice
  • Art direction en nauw samenwerken met productie;
  • Betrokken vanaf de briefing tot aan de oplevering;
  • Aansturen intern/extern: creatie, fotografie, designers, regisseurs en developers;
  • Het opnemen en begeleiden van radiocommercials/voice-overs en sound design in geluidsstudio’s;
  • Indien nodig zelf concepten uitwerken en/of DTP-en;
  • Ruime ervaring met new business/pitches.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. food, automotive, retail, non-profit, B2B, finance, beauty.

Opleidingen: Willem de Kooning Academie, Advertising. Grafisch Lyceum, Grafisch Vormgeving.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring: Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator). Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), diverse AI-tools.

Dienstverband: beschikbaar voor 36 uur, voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 4.800/5.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.