Kandidaat: (DIGITAL-SOCIAL) CREATIVE

  • Vast
  • HAARLEM
  • Content & Digital & Advertising & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14363)

Gewenste positie: een 'hybride' Digital/Social Creative functie:

  • digitale focus binnen alle projecten / digital first;
  • art & copy; basis is Art en design, ondertussen ook copy;
  • klantcontact; afstemmen, aanvoelen, presenteren;
  • conceptpresentatie, overtuigen (in- en extern);
  • sparren met development;
  • samenwerken met strategie;
  • coachende rol naar executie (studio / stagiairs);
  • hybride functie (art/copy/design i.c.m. strategie);
  • ontwikkelen creatieve campagnes en positioneringstrajecten;
  • conceptueel optrekken aan andere sr. Creatieven / Creative directors;
  • betrokken vanaf de briefing tot aan de oplevering en aansturen in/extern team;
  • eindverantwoordelijk voor projecten.

Gewenst bureau: voorkeur voor klein tot middelgroot, onafhankelijk bureau, met bepaalde diepgang in het werk en met voorliefde, kennis en nieuwsgierigheid voor digital, social media en de ontwikkelingen daarbinnen. Staat ook open voor klantzijde.

Persoon/eigenschappen: duizendpoot; collegiaal, leergierig, organisatorisch, nieuwsgierig, gedreven, loyaal, perfectionistisch, aanwezig, sociaal, gangmaker, betrokken.

8 jaar ervaring als Creative (art/copy) bij allround en digital agencies:

  • ontwikkelen van digitale concepten en uitwerken (art én copy);
  • ontwikkelen van content strategieën en content kalenders;
  • art direction en nauw samenwerken met productie;
  • betrokken vanaf de briefing tot aan de oplevering;
  • aansturen intern/extern: creatie, fotografie, designers, regisseurs en developers;
  • het opnemen en begeleiden van radiocommercials/voice-overs en sound design in geluidsstudio’s;
  • indien nodig zelf concepten uitwerken en/of DTP-en;
  • ruime ervaring met new business/pitches.

Projecten/Branche: food / automotive / retail / non-profit / B2B / finance.

Opleidingen: Willem de Kooning Academie, Advertising. Grafisch Lyceum, Grafisch Vormgeving.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring: Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator).

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: in overleg op korte termijn beschikbaar.
Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 4.000/4.200,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.