Kandidaat: MARKETING-BRAND LEAD - STRATEGY DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Retail & Klantzijde/brands & Branding/design & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 14231)

Gewenste positie of project: (internationale/lokale) marketing en merkcommunicatie strategieën ontwikkelen, versnellen en van A-Z realiseren.

  • Grote lijnen overzien, strategische kaders neerzetten voor alle merk, marketing en communicatie activiteiten;
  • Het begeleiden, bedenken en realiseren van de strategie;
  • Data en inzichten het hart maken van het creatieve proces en werk;
  • Het proces en werk bewaken, reviewen en optimaliseren over alle (online & offline) kanalen;
  • Sturen op positieve verandering binnen en buiten de organisatie;
  • Managen en samenwerken met specialisten/teams/partnerships voor lokale en internationale doorvertalingen;
  • Betrokken zijn bij business reporting, new business en netwerken.

Projecten o.a.: rebranding, propositie ontwikkeling, merk- en mediastrategie, 360 campagne ontwikkeling, digitale marketing, branded content, PR en partnerships opzetten - brede kennis en ervaring waarin ze de individuele disciplines ook succesvol kan verbinden.

Persoon/eigenschappen: uitstekende communicatieve, sociale- en presentatievaardigheden; leergierig; energieke en harde werker; strategisch; pragmatisch en resultaatgerichte aanpakker, denker en doener; analytisch; creatief en scherp op de inhoud; enthousiaste en open persoonlijkheid. Door haar brede ervaring aan bureau- en merkzijde kan zij snel tot de kern komen en vindt ze gemakkelijk aansluiting bij stakeholders en onderwerpen op alle niveau’s. Naast het aanpakken van strategische vraagstukken, is zij ook met plezier onderdeel van de realisatie.

Ervaring: > 10 jaar als Marketing & Communicatie Specialist aan klantzijde (FMCG, Retail, Healthcare) en als Strategy Director (aan bureauzijde). 

De afgelopen jaren met (inter)nationale merken en innovatieve startups & scale ups gewerkt van impact strategie tot impactvolle marketing, communicatie en innovatie. Branche ervaring: FMCG, retail, MVO en duurzaamheid, fashion, innovative banking, reclame.

  • Strategie: marketing, merk, communicatie, activatie, campagnes, content.
  • Positionering en propositie ontwikkeling
  • Complexe materie doorvertaling naar doelgroepgerichte communicatie, campagne en content
  • Creatief strategische concept- en contentontwikkeling
  • Content en kanalen managen en optimaliseren (visueel en copy), branded content, influencer etc.
  • Monitoren, analyseren en rapporteren op business doelstellingen;
  • Consumenten onderzoek opzetten, analyseren en klanttevredenheid monitoren;
  • Beheer media kanalen & communities (o.a. website, mobile, social media).
  • Opzetten en implementeren duurzaamheidinitiatieven (o.a. BCorp certificering)

Gewenst bedrijf/bureau: open cultuur; ondernemend; innovatief; betrokken; creatief. Affiniteit met healthcare, retail en FMCG.

Opleidingen: hbo Reclame, Marketing & Communicatie. Wo Sociologie. Post-graduate: Duurzaam ondernemen

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Bereisbare regio: Noord Holland.

Opzegtermijn: 1 maand.

Dienstverband: beschikbaar op voor 32 uur voor een tijdelijk of vast dienstverband (uitzicht op).

Salarisindicatie: € 120K per jaar op fulltime basis, plus goede secundaire arbeidsvoorwaarden/ontwikkelingsmogelijkheden.

Tarief: € 110/120,- afhankelijk van de duur/soort project.