Gewenste positie/project: een senior rol als digital projectmanager waarbij ze naast hands-on projectmanagement ook fungeert als aanspreekpunt voor de projectmanagers bij calamiteiten en als coach. Eventueel ook inzetbaar mbt operations.
- Verantwoordelijk voor digitale projecten van A-Z;
- Inhoudelijk adviseren van opdrachtgevers;
- Beoordelen concept samen met account op haalbaarheid/realisatie;
- Briefings/debriefing;
- Planningen en budgetten opstellen en bewaken;
- Controle/kwaliteitsbewaking overall/ aansturen/coachen Projectteams;
- Stakeholdersmanagement;
- Contact met externe partijen zoals leveranciers;
- Digitale projecten met een duidelijke kop en een staart en waar ruimte is voor creatieve / inhoudelijke inbreng.
Gewenste omgeving: klantzijde of bureauzijde. Cultuur: informeel, waar samenwerking een bepaalde dynamiek met zich mee brengt.
Persoon/eigenschappen: communicatief en sociaal vaardig; hands-on mentaliteit; pragmatisch, gestructureerd, nauwkeurig, oog voor grote lijnen en details, groot verantwoordelijkheidsgevoel, ontzorgen, zelfstandig, pro-actief, inhoudelijk, procesmatig, optimaliseren, efficiënter, kwaliteitsgericht, doorzettingsvermogen, stressbestendig, oplossingsgericht, besluitvaardig, kritisch, zelfstandig, gedreven, professioneel.
Ervaring: 10+ jaar als Digital Projectmanager en Digital Producer bij digital reclamebureaus, ook als freelance PM bij digital design agencies:
- Klantencontact mbt projecten, wensen en behoeften van opdrachtgevers vertalen naar projecten;
- Opstellen offertes, briefings en planningen maken;
- Aansturen en begeleiden creatieve team en technische team, budget en tijdslijnen bewaken;
- Afstemming met externe partijen en opdrachtgevers, begeleiden van de realisatie en implementatie van het concept;
- Bewaken voortgang van het project binnen gestelde budget en tijdslijnen met stakeholders aan klantzijde en intern en en administratieve afhandeling van de projecten;
- Daarnaast verantwoordelijk voor resource management;
- Het maken van uitgebreide functionele omschrijvingen, het testen en het beheren van content voor campagne websites en e-learning programma’s;
- Maken van presentaties en evaluaties voor opdrachtgevers. Optimaliseren en introductie nieuwe processen.
Projecten: e-commerce, klantomgeving, MVP, doorontwikkelingen, mobile websites, responsive websites, corporate en actie sites, drukwerk, ATL & BLT online bannercampagnes, online game, evenementen (concept, campagne website, stand, invulling stand, personeel, POS materialen etc.).
Opleidingen: Universiteit Pedagogiek. Scrum Master.
Kennis van/ervaring met: Office 365 en Google Workspace. Strategie, service design thinking, digital design, front- en backend, API, databasen, digital marketing. Project management tools zoals Confluence, Basecamp, Asana, Click Up, Trello en Jira. Administratieve tools zoals Timelog, Ace Project, en Simplicate. CRM systemen: Salesforce en HubSpot. CMS systemen: Umbraco, Drupal, Wordpress, Craft en Shopify. Google Analytics. Campaign Monitor. Issue tracking systemen zoals Jira, Bitbucket en Bugherd. Richmedia. Logistieke planningen. Diverse soorten vergunningen regelen. Mailingtools zoals MailChimp, HubSpot.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en geschrift.
Salarisindicatie: € 5.500,- bruto per maand afhankelijk van het totaalplaatje aan secundaire arbeidsvoorwaarden.
Per direct beschikbaar bij voorkeur voor 32 uur.
Tariefindicatie: € 82,50 per uur excl. onze marge