Kandidaat: DIGITAL PROJECTMANAGER (SENIOR-LEAD)

  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Brands/klantzijde & Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 14171)

Gewenste positie/project: een senior rol als digital projectmanager waarbij ze naast hands-on projectmanagement ook fungeert als aanspreekpunt voor de projectmanagers bij calamiteiten en als coach. Eventueel ook inzetbaar mbt operations.

  • Verantwoordelijk voor digitale projecten van A-Z;
  • Inhoudelijk adviseren van opdrachtgevers;
  • Beoordelen concept samen met account op haalbaarheid/realisatie;
  • Briefings/debriefing;
  • Planningen en budgetten opstellen en bewaken;
  • Controle/kwaliteitsbewaking overall/ aansturen/coachen Projectteams;
  • Stakeholdersmanagement;
  • Contact met externe partijen zoals leveranciers;
  • Digitale projecten met een duidelijke kop en een staart en waar ruimte is voor creatieve / inhoudelijke inbreng.

Gewenste omgeving: klantzijde of bureauzijde. Cultuur: informeel, waar samenwerking een bepaalde dynamiek met zich mee brengt.

Persoon/eigenschappen: communicatief en sociaal vaardig; hands-on mentaliteit; pragmatisch, gestructureerd, nauwkeurig, oog voor grote lijnen en details, groot verantwoordelijkheidsgevoel, ontzorgen, zelfstandig, pro-actief, inhoudelijk, procesmatig, optimaliseren, efficiënter, kwaliteitsgericht, doorzettingsvermogen, stressbestendig, oplossingsgericht, besluitvaardig, kritisch, zelfstandig, gedreven, professioneel.

Ervaring: 10+ jaar als Digital Projectmanager en Digital Producer bij digital reclamebureaus, ook als freelance PM bij digital design agencies:

  • Klantencontact mbt projecten, wensen en behoeften van opdrachtgevers vertalen naar projecten;
  • Opstellen offertes, briefings en planningen maken;
  • Aansturen en begeleiden creatieve team en technische team, budget en tijdslijnen bewaken;
  • Afstemming met externe partijen en opdrachtgevers, begeleiden van de realisatie en implementatie van het concept;
  • Bewaken voortgang van het project binnen gestelde budget en tijdslijnen met stakeholders aan klantzijde en intern en en administratieve afhandeling van de projecten;
  • Daarnaast verantwoordelijk voor resource management;
  • Het maken van uitgebreide functionele omschrijvingen, het testen en het beheren van content voor campagne websites en e-learning programma’s;
  • Maken van presentaties en evaluaties voor opdrachtgevers. Optimaliseren en introductie nieuwe processen.

Projecten: e-commerce, klantomgeving, MVP, doorontwikkelingen, mobile websites, responsive websites, corporate en actie sites, drukwerk, ATL & BLT online bannercampagnes, online game, evenementen (concept, campagne website, stand, invulling stand, personeel, POS materialen etc.).

Opleidingen: Universiteit Pedagogiek. Scrum Master.

Kennis van/ervaring met: Office 365 en Google Workspace. Strategie, service design thinking, digital design, front- en backend, API, databasen, digital marketing. Project management tools zoals Confluence, Basecamp, Asana, Click Up, Trello en Jira. Administratieve tools zoals Timelog, Ace Project, en Simplicate. CRM systemen: Salesforce en HubSpot. CMS systemen: Umbraco, Drupal, Wordpress, Craft en Shopify. Google Analytics. Campaign Monitor. Issue tracking systemen zoals Jira, Bitbucket en Bugherd. Richmedia. Logistieke planningen. Diverse soorten vergunningen regelen. Mailingtools zoals MailChimp, HubSpot.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en geschrift.

Salarisindicatie: € 5.500,- bruto per maand afhankelijk van het totaalplaatje aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

Per direct beschikbaar bij voorkeur voor 32 uur.

Tariefindicatie: € 82,50 per uur excl. onze marge