Kandidaat: HEAD OF CONTENT - MEDIA-MARKETING DIRECTOR

  • Vrouw, 49 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Media & Social
  • Management
  • (Kandidaat ID: 14095)

Gewenste positie: een managementfunctie waar kandidaat haar enthousiasme, creativiteit en oplossingsgerichtheid in kwijt kan.

Expertise: digitaal, media, content, social, blogs, e-mail, pr, events (B2B en B2C), video, SEO, marketing funnels, campagnes, partnerships en branding.

Kern: content marketing, media en creatie, digitale marketing, crossmediastrategie, teams opzetten, bouwen en leiden.

Gewenst bureau/brand: brand/klantzijde (diverse branches), ondernemende, creatieve, (online) marketingomgeving of start- up. Of een reclame-, activatie-, digital communicatie- of themabureau, award winning, agile omgeving, innovatief, bruisend.

Persoon/eigenschappen: bouwer / ondernemend / creatief / storyteller / resultaatgericht / digital mindset / people manager / verbinder / motivator / stressbestendig / overtuigend / resultaatgericht.

Ervaring: 20+ jaar, o.a. als Head of Content & Engagement, Head of Social Media (MT), Strateeg en Media/Marketing Director bij zowel media- en reclamebureaus als aan klantzijde:

  • Het opzetten, uitbouwen en succesvol leiden van (digitale) marketingafdelingen o.b.v. gestelde KPI’s, zowel aan bureau als aan klantzijde;
  • Het aansturen en begeleiden van specialisten (content/social/digital media/crossmedia) binnen een afdeling (12 tot 20 FTE);
  • Eindverantwoordelijk voor de loopbaanbegeleiding, coaching, groei en coördinatie van de teams;
  • Eindverantwoordelijk voor de media- en content strategie en de juiste uitvoering hiervan;
  • Vakinhoudelijk, strategisch adviseren van opdrachtgevers m.b.t. hun digitale marcom campagnes.
  • Het continu opzetten en draaien van (content) projecten, waaronder blogs, social media, video, e-mail, reviews (UGC), SEO content e.d.;
  • Verantwoordelijk voor de content marketing (incl. campagnes) en PR & events (incl. partnerships);
  • Het opzetten en draaien van branded content samenwerkingen voor partners i.s.m. sales;
  • Verantwoordelijk voor een goede relatie en samenwerking met klanten, partners, exploitanten, reclame- en eventbureaus.

Accounts: B2B, B2C / A-merken. Branches: travel, weather, fast moving, recruitment e.d.

Opleiding: Master in Communication, Bachelor in Business/Commerce

Talenkennis: Nederlands en Engels vloeiend in woord en geschrift. Duits redelijk in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • MAC/Windows.
  • Microsoft Word, Excel, PowerPoint.
  • Bekend met diverse (research) tools zoals: Google Analytics, Coosto, Adform, DART en DGM (Pressure).

Hobby’s: coach van het hockeyteam van dochter, interieur & tuin, (social) media, vrienden, strand en buiten zijn.

Dienstverband: vanaf juni parttime beschikbaar, voor 32 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Bereisbare regio: 30 minuten rondom Amsterdam.

Salarisindicatie: € 7.000-7.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, mede afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: € 100,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.