Kandidaat: FREELANCE SOCIAL-DIGITAL CREATIVE

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 13932)

Gewenst project: een functie m.b.t. content/social/digital/media:

  • Ontwikkelen van digital/social strategieën en plannen;
  • Geven van (ondersteunend) advies a.h.v. social/digital expertise, kennisoverdracht;
  • Bedenken van campagnes, concepten en online content;
  • Copywriting (long en short; van social posts tot webteksten en nieuwsbrieven).

Persoon/eigenschappen: merkdenker; social savvy; creatief; gaat voor die extra mile, verantwoordelijk, georganiseerd.

10+ jaar ervaring als Social/Digital Creative en Social Media & Community Manager bij digital en social bureaus en gewerkt voor (inter)nationale merken:

  • Het ontwikkelen van social media strategieën voor o.a. IKEA, Netflix, Hasbro en Labello;
  • Ontwikkelen van online/social campagnes/concepten voor onder andere IKEA, Albert Heijn, Friesland Campina, Bavaria, Netflix en meer;
  • Ruime kennis op het gebied van social media platformen. Van de inzet tijdens campagnes tot het bedenken en maken van content;
  • Schrijven van alle social copy voor onder andere IKEA, Albert Heijn, Mona, Bavaria en Netflix in een eigen, unieke tone of voice;
  • Op een creatieve en unieke manier de engagement opzoeken met fans op bijv. Twitter;
  • Advies geven op het gebied van social media/community management en webcare;
  • Maken van social media rapportages;
  • Meedenken met de flow voor campagnesites en het schrijven van alle copy;
  • Schrijven van teksten op websites en het schrijven van nieuwsbrieven.

Awards:

  • Social Media Award “Beste Merk”
  • AMMA Award voor Beste Interactieve Mediastrategie
  • Nominatie Spin Awards

Opleidingen: Bachelor Fashion & Branding (AMFI)
Cursussen:

  • Photoshop cursus
  • Facebook Marketing Cursus
  • Cursus adverteren op Facebook + Instagram
  • Zeefdruk cursus

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed), zowel in woord als geschrift.

Speerpunten:
Digital: websites (corporate, actie), online/social platformen, video, mobile, advertising, nieuwsbrieven.
Social: Twitter, Instagram, Snapchat, Facebook, YouTube, Communities, Blogs, LinkedIn.
Offline: instore promotie (POS), abri’s, verpakkingen.

Bereisbare regio: Noord Holland.
Dienstverband: fulltime beschikbaar op freelance basis.

T.ariefindicatie: € 95,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project