Kandidaat: SOCIAL MEDIA MANAGER - STRATEEG

  • Vrouw, 31 jaar
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Advertising & Media & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 13758)

Gewenste positie: een senior social/content strategy/consultancy functie waarbij kandidate vanuit een breder perspectief/invalshoek naar klantvraagstukken kan kijken, (denk aan pr, influencer marketing of webcare) om de doelgroep optimaal te laten connecten met brands:

  • Adviseren opdrachtgevers en ontwikkelen van (social) strategieën;
  • Betrokken bij de ontwikkeling van digital/social strategieën/campagnes/concepten;
  • Verantwoordelijk voor content creatie en social kanalen (tekstueel en visueel, tone of voice, doelgroepanalyse), het aansturen van community managers/designers en waar nodig zelf ontwikkelen;
  • Kennisoverdracht, coachen/trainingen, het geven van workshops en presentaties op het gebied van social;
  • Social strategieën schrijven (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube);
  • Samenwerken met influencers, o.a. m.b.t. campagnes;
  • Copywriting (campagnes, mailings, content, blogs);
  • Onderhouden van de klantrelatie;
  • Zich nog verder ontwikkelen m.b.t. social advertising.

Gewenst bureau/bedrijf: innovatief, (online) reclame/social bureau of klantzijde. Cultuur: korte communicatielijnen; open cultuur; ontplooiingsmogelijkheden; ruimte om mee te denken.

Persoon/eigenschappen: strategisch, creatief, probleemoplossend, leidinggevende skills, communicatief, teamplayer, time management skills, oog voor detail, social savvy, groot verantwoordelijkheidsgevoel, kwaliteitsgericht, energiek, leergierig, groot aanpassingsvermogen, kritisch, open minded, avontuurlijk.

Ervaring: 6 jaar, o.a. als Social Media Specialist/Manager bij social/content bureaus en aan klantzijde:

  • Signaleren van ontwikkelingen in de markt, research, trend spotting en dit toepas-sen/vertalen naar business opportunities;
  • Ontwikkelen van social, marketing- & communicatiestrategieën/oplossingen om enga-gement en groei te bewerkstelligen;
  • Ontwikkelen van social campagnes die in lijn liggen met marketingplannen;
  • Optimaliseren van (social) influencer campagnes;
  • Paid media advies/strategie ontwikkelen i.s.m. mediabureaus;
  • Delen van kennis, geven van workshops, inspiratiesessies;
  • Optimaliseren van processen m.b.t. campagnes;
  • Aanspreekpunt voor in- en externe stakeholders t.a.v. social media;
  • Adviesrol t.a.v. marketingprojecten zoals productlanceringen en campagnes (o.a. insto-re, ATL, online en digital);
  • Managen en aansturen van creatieve bureaus en productiepartijen;
  • Rapporteren over KPI’s;
  • Waarborgen van marktconsistentie in marketing/social uitingen;
  • Ontwikkelen van social media guidelines;
  • Schrijven van copy.

Accounts: A-merken, verzekeringen, telecom, FMCG, ICT.

Opleidingen: hbo Commerciële Economie, International Marketing Management.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) en in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring: MS office, gewerkt met Radian6 en gepersonaliseerde social listening tools.

Bereisbare regio: Midden Nederland; Noord-Holland.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Salarisindicatie: € 4.200/4.500,- o.b.v 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.