Kandidaat: SOCIAL MEDIA MANAGER - JR. DIGITAL-SOCIAL STRATEEG

  • Vrouw, 30 jaar
  • Vast
  • UTRECHT
  • Content & Digital & Advertising & Media & Social
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 13758)

Bereisbare regio: Midden Nederland; Noord-Holland.
Op korte termijn beschikbaar op fulltime basis.

Gewenste positie: een functie waarbij kandidate zich verder kan ontwikkelen m.b.t. strategie en digital en waarbij zij haar opgedane social ervaring in kan zetten om de doelgroep online en offline te laten connecten met een brand:

  • Betrokken bij de ontwikkeling van digital/social strategieën/campagnes/concepten
  • Verantwoordelijk voor content creatie en social kanalen (tekstueel en visueel, tone of voice, doelgroepanalyse), het aansturen van community manager/designer en waar nodig zelf ontwikkelen
  • Adviseren, kennisoverdracht, coachen/trainingen, het geven van workshops en presentaties op het gebied van social
  • Social kanaal strategieën schrijven (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube)
  • Samenwerken met Influencers, o.a. m.b.t. campagnes
  • Copywriting (campagnes, mailings, content, blogs)
  • Onderhouden van de klantrelatie
  • Zich nog verder ontwikkelen m.b.t. social advertising

Profiel: hbo werk- en denkniveau; communicatief en sociaal vaardig; groot verantwoordelijkheidsgevoel; energiek; leergierig; groot aanpassingsvermogen; kritisch; creatief; open minded; avontuurlijk.

Specialisme: sociale interactie, mensen met elkaar verbinden, denken vanuit de behoefte van het publiek, Marketingcommunicatie, Webcare, content curation.

3,5 jaar ervaring als Social Media & Community Manager bij een social / content creatie bureau:

  • Advies geven over social op zowel lokaal als globaal niveau
  • Schrijven van kanaalstrategieën + communicatiestrategie van social campagnes
  • Beheren en coördineren van de social kanalen/Community Management
  • Geven van workshops en inspiratiesessies
  • Ontwikkelen van social advertising en het aansturen van media bureaus (bepalen per kanaal, van monitoren t/m budgetbeheer
  • Content creatie (copy) en evaluatie voor social media kanalen en campagnes
  • Medeopzetten van een webcare team (analyse social listening tools, link leggen tussen social kanalen en CRM systeem)
  • Managen en uitvoeren van projecten en projectplanningen opstellen; van briefing tot eindproduct
  • Schrijven van social kanaal strategieën (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube)
  • Samenwerken met Influencers, o.a. m.b.t. campagnes
  • Aansturen van Community Manager en Designer

Accounts: A-merken, verzekeringen, telecom, FMCG, ICT

Gewenst bureau: (online) reclamebureau; korte communicatielijnen; open cultuur; ontplooiingsmogelijkheden; ruimte om mee te denken.

Opleidingen: hbo Commerciële Economie, International Marketing Management

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) en in woord en schrift.

ICT kennis/ervaring: MS office, gewerkt met Radian6 en gepersonaliseerde social listening tools

Salarisindicatie: bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden:
€ 3.000,- o.b.v 40 uur.